Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 21:29Kör du ett långpass i veckan i distanstempo så blir du inte ett dugg bättre på att köra tempo. Kör kortare pass med mer intensitet och intervaller, och framför allt, cykla minst två pass i veckan.
Kör du ett långpass i veckan i distanstempo så blir du inte ett dugg bättre på att köra tempo. Kör kortare pass med mer intensitet och intervaller, och framför allt, cykla minst två pass i veckan.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 21:29Precis David. Uppmätt syreupptagningsförmåga brukar toppas av cyklister och skidåkare.
Precis David. Uppmätt syreupptagningsförmåga brukar toppas av cyklister och skidåkare.
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 00:53Mitt mål är inte att cyklingen ska ta över löpningen, men som beskrivet vill jag kunna lära kroppen att kunna köra tempopass på cykeln för att variera min träning och slita mindre ont i ffa en av benbrott skadad hälsena. Jag tränar för närvarande rätt myc
Mitt mål är inte att cyklingen ska ta över löpningen, men som beskrivet vill jag kunna lära kroppen att kunna köra tempopass på cykeln för att variera min träning och slita mindre ont i ffa en av benbrott skadad hälsena. Jag tränar för närvarande rätt myc
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 06:03Klättring är långvarigt arbete som man blir härligt trött av men är väl inte någon maxpuls-träning, korta någorlunda branta backar med hög intensitet gärna med någon träningskompis, går alltid att pressa sig lite hårdare om någon ligger ett halv hjul före
Klättring är långvarigt arbete som man blir härligt trött av men är väl inte någon maxpuls-träning, korta någorlunda branta backar med hög intensitet gärna med någon träningskompis, går alltid att pressa sig lite hårdare om någon ligger ett halv hjul före
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 07:50Henrik, jag tror också på att det tar ett tag att vänja kroppen vid det, för jag upplevde samma sak när jag började cykla. Men nu efter ett års cykling några gånger i veckan så har jag inga problem att skicka upp pulsen till samma nivåer som under löpning
Henrik, jag tror också på att det tar ett tag att vänja kroppen vid det, för jag upplevde samma sak när jag började cykla. Men nu efter ett års cykling några gånger i veckan så har jag inga problem att skicka upp pulsen till samma nivåer som under löpning
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 22:04Lokal kapacitet är nog en del av det hela, men jag tror hög kadens
är mycket viktigt om man vill driva upp pulsen.
Värt att notera är att det krävs tillvänjning innan man kan komma upp
i riktigt hög kadens.
(Dessa två faktorer hämmar definitivt möjlighet
Lokal kapacitet är nog en del av det hela, men jag tror hög kadens
är mycket viktigt om man vill driva upp pulsen.
Värt att notera är att det krävs tillvänjning innan man kan komma upp
i riktigt hög kadens.
(Dessa två faktorer hämmar definitivt möjlighet
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 22:38Hur svårt kan det vara ... Det är ju bara att veva på 🙂
Hur svårt kan det vara ... Det är ju bara att veva på 🙂
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 00:12Precis Börje.
Värm upp 30 min med ökande intensitet till tröskelintensitet, kör 3 min i en fart så fort du orkar, ställ dig upp och spurta i 30 sekunder tills det börjar svartna för ögonen. Det behövs absolut inga backar.
Ett annat problem är väl att om
Precis Börje.
Värm upp 30 min med ökande intensitet till tröskelintensitet, kör 3 min i en fart så fort du orkar, ställ dig upp och spurta i 30 sekunder tills det börjar svartna för ögonen. Det behövs absolut inga backar.
Ett annat problem är väl att om
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 01:15Börja köra mtb i stället, garanterat 10-15 slag högre snittpuls än vid lv-körning på samma körtid. Och desto svårare och tekniskt krävande slinga, desto högre puls.. man kommer nästan upp i löppuls..
🙂
Börja köra mtb i stället, garanterat 10-15 slag högre snittpuls än vid lv-körning på samma körtid. Och desto svårare och tekniskt krävande slinga, desto högre puls.. man kommer nästan upp i löppuls..
🙂
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 15:36Tack för alla tips hittills.
Tror ändå det kan ha en hel del att göra med vana då jag före den här säsongen i princip inte har suttit på cykel i någon utsträckning, ens till vardags, på många år. Men jag va ute ett pass i måndags. Blev iof ett hyffsat lå
Tack för alla tips hittills.
Tror ändå det kan ha en hel del att göra med vana då jag före den här säsongen i princip inte har suttit på cykel i någon utsträckning, ens till vardags, på många år. Men jag va ute ett pass i måndags. Blev iof ett hyffsat lå