Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Ja naturligtvis är det så Sabina, det är ett medvetet val. Man får väga in att jag inte behöver bil osv, och att det hade varit svårt att hitta motsvarande arbete någon annanstans.

Någon annanstans än någon annan storstad längre söderut vill säga.

Kan bara hålla med om att det är ett val man gör... Chansen att jag flyttar från en storstad till en liten är däremot ganska minimal, om inte den lilla staden råkar ligga i närheten av den stora... Jobbet är en stor anledning till det, man kan inte gärna

Mats: Håller med dig, man skall bo var man trivs.. men ett sommarboende i säter tycker jag ni skall satsa på 🙂

Fredrik: vad jobbar du med om det är svårt att få dyligt söder ut?
Jag är uppvuxen på LANDET o tog körkortet så fort jag kunde o köpte första bilen snabbt därefter... känns konstigt att inte ha bil o bor i ett litet samhälle nu (kumla)... man kan cykla el

Jag tituleras IT-arkitekt (inte bara väldefinierat vad det innebär) och jobbar på KTH. Det jag menade var att det _finns_ motsvarande jobb, men i andra storstäder, huvudsakligen söderut. Skulle jag bosätta mig på en mindre ort skulle det nog handla om att

Fredrik: ok.. KTH... låter spännande...
jag förstår att ni måste ha en viss kontakt o att ni måste samarbeta eftersom ni har barn.. är ju jätteviktigt att man kan det hur illa det känns att ha kontakt med ex!! har sett hur det kan gå genom jobbet när det

Vi kvalar nog in både på funka och inte funka tyvärr. Men det går sakta allt bättre faktiskt. Sedan årsskiftet har det nästan bara fungerat bra.

Hallå, det är ju vårdagjämningen idag. Dagen då natt och dag är lika långa. Från imorgon och ett halvår framåt, är dagarna längre än nätterna.

det är värt att fira tycker jag med ett glas whisky. SKÅL!

låter bra fredrik.... men även om det skulle funka dålig.. det viktiga är ju då att inte barnen far illa el behöver veta om det.. man får ju liksom spela teater då.. får vi tom göra på jobbet ibland när vi inte kommer överänns!! för vi är ju där för att t

(t+) Bruse.

Nu sticker jag ut och springer lite.