Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Elin > > Eller så kör du hit den så tar jag den samtidigt som min egen 🙂 Har tillgång till alla verktyg och lift

Behövs det inte bara en domkraft och en "nyckel" (nä... Vad heter det?!) för att byta däck? Ingår inte allt det där i bilen från början?

Jo, det ingår i startkittet sas. Det är dock oftast ganska klena grejer.
Inga rejäla don.

Edit: Nyckeln kallas ibland för kors.

Jo visst har jag en domkraft och fast nyckel i bilen för nödfall men det går så mycket lättare om man har rejäla grejer. Typ som Micke som har en lift! Tyvärr tror jag det blir billigare att lämna in den på verkstaden än att åka till Södertälje och få det

Däckjärn räcker när jag ska byta.

Det var inte Klonen, det var en såndär.. .vad heter det... jaja... men jag tror det var med sarkasm, som svar på vad jag gjorde innan...

Annars är det fint väder?

i så fall, tusen tack Jeanette (L)

Jag bytte till sommardäck idag, hade jag inte tillgång till garagedomkraft skulle jag nog dock lämna bort det.. ( för det är så otroligt jobbigt att lyfta 4 ggr istället för 2.. hmm (#)

En fördel med att göra det själv är trots allt att man drar hjulmu

Kalle, om vi följer ditt ordspråk, räcker det att dra åt med fingrarna. Det låter väldans trafiksäkert.

De skulle ha 200 spänn för att göra det, får det lätt vara värt för att slippa stå ute och behöva svära åt för hårt åtdragna muttrar och slå knogarna av sig.

Hmm. Jag funderade faktiskt på att byta mina däck själv, bara för att... Fast 200 spänn låter himla billigt faktiskt. Hmm...