Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:44Hm, det kanske var en lokal Handelspubsgrej, men jag har bestämt för mig att de sysslade med sånt på Chalmers också. Det involverar att sitta i en ring på golvet med glas och på nåt sätt floppa i kapsyler (därav verbet "att capsa"?) i andras glas. Givetvi
Hm, det kanske var en lokal Handelspubsgrej, men jag har bestämt för mig att de sysslade med sånt på Chalmers också. Det involverar att sitta i en ring på golvet med glas och på nåt sätt floppa i kapsyler (därav verbet "att capsa"?) i andras glas. Givetvi
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:49Låter som en variant på "quarter" som vi höll på med i USA, men man var tvungen att studsa en gång innan man träffade glaset.
Låter som en variant på "quarter" som vi höll på med i USA, men man var tvungen att studsa en gång innan man träffade glaset.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:49Capsa gjorde man i Norrköping också. Eller på Linköpings universitet kanske man ska säga.
Capsa gjorde man i Norrköping också. Eller på Linköpings universitet kanske man ska säga.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:51Kan meddela att det capsades friskt i Karlskrona med...
Kan meddela att det capsades friskt i Karlskrona med...
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:52Japp, var tvungen att googla på "att capsa" och hittade följande, mycket studentikosa, regler: http://svall-sas.se/index.php?title=Caps. Tydligen finns det lokala avvikelser också, haha. 🙂
Fredrik - bilden är från en mer än lagom galen påskaftonskväll.
Japp, var tvungen att googla på "att capsa" och hittade följande, mycket studentikosa, regler: http://svall-sas.se/index.php?title=Caps. Tydligen finns det lokala avvikelser också, haha. 🙂
Fredrik - bilden är från en mer än lagom galen påskaftonskväll.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:52Quarter pysslade vi med i Växjö.
Quarter pysslade vi med i Växjö.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 22:04Det capsades friskt i Luleå också så det är ett rätt spritt fenomen 🙂
Det capsades friskt i Luleå också så det är ett rätt spritt fenomen 🙂
Quote from Fredric Lagerström on 8 April 2010, 22:06Okej Emelie. Capsa! Tror jag skulle kunna bli bra på det. Jag brukar kunna kasta kuvert på jobbet in i rätt postfack med en otrolig schwung! Den lilla bollkänslan jag har är lokaliserad till händerna.
Okej Emelie. Capsa! Tror jag skulle kunna bli bra på det. Jag brukar kunna kasta kuvert på jobbet in i rätt postfack med en otrolig schwung! Den lilla bollkänslan jag har är lokaliserad till händerna.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 22:56Capsades mycket i Luleå 1996 😉 vi kanske ska teste det imorgon Emsegumsan? 😉
Capsades mycket i Luleå 1996 😉 vi kanske ska teste det imorgon Emsegumsan? 😉
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 23:01Tjoho! Noll olästa! 😀
Tjoho! Noll olästa! 😀