Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 22:01Celos: Jähjäh.. same same, but different. Den är en överlevare i alla fulla fall och jag tänkte se om jag inte kunde ge den chansen att förbli det. (t+)
Celos: Jähjäh.. same same, but different. Den är en överlevare i alla fulla fall och jag tänkte se om jag inte kunde ge den chansen att förbli det. (t+)
Quote from ellen olsson on 27 August 2012, 22:10Det bästa är nog att koka den iallafall. Jag rekommenderar iallafall inte att du återplanterar den i något vattendrag...
Det bästa är nog att koka den iallafall. Jag rekommenderar iallafall inte att du återplanterar den i något vattendrag...
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 22:12Varför inte Fredrik? Den är ju naturligt förekommande i vår svenska fauna?
Varför inte Fredrik? Den är ju naturligt förekommande i vår svenska fauna?
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 22:15Edit säger att jag borde läsa alla trådar innan jag svarar...
Edit säger att jag borde läsa alla trådar innan jag svarar...
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 06:43Om du vill släppa ut kräftan får du ta den till en veterinär först som kollar eventella sjukdommar, typ kräftpest, annars kan du orsaka en lokala ekologisk katastrof.
Om du vill släppa ut kräftan får du ta den till en veterinär först som kollar eventella sjukdommar, typ kräftpest, annars kan du orsaka en lokala ekologisk katastrof.
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 06:48Men den är ju fiskad i Sverige, då måste den väl kunna få flytta inom Sverige? Det är ju ingen Bengalisk UlltraKräfta jag har i badkaret!
Men den är ju fiskad i Sverige, då måste den väl kunna få flytta inom Sverige? Det är ju ingen Bengalisk UlltraKräfta jag har i badkaret!
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 07:45Sverige är stort, varje enskild sjö är väl et litet eko-system?
Sverige är stort, varje enskild sjö är väl et litet eko-system?
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 07:59japp, det är det
japp, det är det
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 08:08Instämmer med ovan. Ofta har svenska flodkräftan försvunnit från våra vattendrag för att snälla människor planterar ut kräftor från andra vattendrag och som burit på kräftpest. Så nu har vi snart bara utländska signalkräftor i våra svenska vatten. De är d
Instämmer med ovan. Ofta har svenska flodkräftan försvunnit från våra vattendrag för att snälla människor planterar ut kräftor från andra vattendrag och som burit på kräftpest. Så nu har vi snart bara utländska signalkräftor i våra svenska vatten. De är d
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 08:20"Min" kräfta är en flodkräfta, inte en signalkräfta.
"Min" kräfta är en flodkräfta, inte en signalkräfta.