Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvart i spåret, eller?
You need to log in to create posts and topics.

Personligen föredrar jag att bilen har helljus på så att föraren ser både mig och ev. andra personer/djur/korgstolar eller annat löst som kan finnas på och runt vägen. Jag tror att det blir säkrast så.
Tipset om keps var smart, det har jag aldrig tänkt p

"Ska man blända av för en mötande gående? Det låter överdrivet tycker jag, det är ju bara att titta åt sidan den lilla stund det tar innan bilen kört förbi. Och bilen har bra ljus." m.fl. har ni aldrig sprungit i kolmörkret (dvs utan gatlampor och andra s

Du syns, men det kan fortfarande finnas en svartkläd person brevid som man inte ser. Vad är det för väg? En väg utan belysning => bländar jag inte av.

Problemet är inte den fotgängare man ser och bländar av för utan hinder på andra sidan som man väjer ut mot som inte syns i halvljus.

Finns det gatlysen är det oftast inget problem att möta bilister som inte bländar av men jag går/springer ibland efter vägar utan gatlysen, jag har bra med reflexer och en pannlampa som går att växla mellan diod och halogen, dessutom oftast också en hund

Stina: "min nya Opera" (L) (t+)

Gillar du Opera? Jag har bara surfat med IE förut men ville av olika anledningar testa något annat.

För oinvigda: http://www.opera.com/

Anders Andersson. När du så självklart bländar av för en mötande bil
hur kan du då se det i halvljus som du inte ser när du bländar av för en
fotgängare/joggare?

AA: Jag tror att det bästa är att du låter bilen stå om du inte kan se i halvljuset.

När jag bländar av för en mötande bil så antar jag att den är i det mötande körfältet och då väjer jag ju inte för den vilket jag gör för fotgängaren. Det är just när du gör något som du egentligen inte ska göra, t.ex. köra ut i fel körfält, som du behöve