Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 13:44Lena Gavelin som slog svenskt rekord på maraton 2003 fick en hel del uppmärksamhet.
Lena Gavelin som slog svenskt rekord på maraton 2003 fick en hel del uppmärksamhet.
Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 13:45Men under en period då löpningen inte var "het".
Men under en period då löpningen inte var "het".
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 13:49Var den "het" när Sara sprang då? jag försöker komma fram till när de två vågorna egentligen inföll?
Var den "het" när Sara sprang då? jag försöker komma fram till när de två vågorna egentligen inföll?
Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 13:53Arenafriidrotten var i alla fall het när Sara sprang och hon var i VM-final på hemmaplan. Sånt är stort. Jag tror däremot inte att någon i den stora massan märkte att hon vann ett EM-guld i terräng.
Arenafriidrotten var i alla fall het när Sara sprang och hon var i VM-final på hemmaplan. Sånt är stort. Jag tror däremot inte att någon i den stora massan märkte att hon vann ett EM-guld i terräng.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 13:57Jag gjorde det inte 😉
Jag gjorde det inte 😉
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 16:58Tänker på Akraka och Ewerlöf.
Tänker på Akraka och Ewerlöf.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 17:04Akraka? Min man säger iofs att jag har konstiga referensramar, men räknas inte hon som medeldistansare? 800 m? Annars håller jag med om att hon var ett stort affischnamn i en period.
Jag läser gärna Ewerlöfs kås och sånt, men jag kan inte påstå att hon mä
Akraka? Min man säger iofs att jag har konstiga referensramar, men räknas inte hon som medeldistansare? 800 m? Annars håller jag med om att hon var ett stort affischnamn i en period.
Jag läser gärna Ewerlöfs kås och sånt, men jag kan inte påstå att hon mä
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 17:06Var det inte så att Sara var det enda ljuset i ett kompakt, medaljlöst friidrottsmörker?
År 2003 hade vi en hel del annat att glädja oss åt...
...men nu är vi inte i ett slags vakuum igen (men inte lika illa som på 90-talet). Och då är vi glada för v
Var det inte så att Sara var det enda ljuset i ett kompakt, medaljlöst friidrottsmörker?
År 2003 hade vi en hel del annat att glädja oss åt...
...men nu är vi inte i ett slags vakuum igen (men inte lika illa som på 90-talet). Och då är vi glada för v
Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 17:08Akraka och Ewerlöf höll sig till medeldistans.
Akraka och Ewerlöf höll sig till medeldistans.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 17:21Missade att läsa lång i rubriken. Fast Akraka vann SM i terräng 4 km 1998. Och Ewerlöf senast 2000.
Men annars är det rätt tunt inom långdistansen internationellt efter Sara. Hoppas Isabella kan nå fina framgångar inspirera nya talanger.
Missade att läsa lång i rubriken. Fast Akraka vann SM i terräng 4 km 1998. Och Ewerlöf senast 2000.
Men annars är det rätt tunt inom långdistansen internationellt efter Sara. Hoppas Isabella kan nå fina framgångar inspirera nya talanger.