Quote from Funbeat user on 23 June 2014, 14:45Min lista:
Ryggsäck: Salomon Adv Skin S-Lab Hydro 5 Set (249g)
Vind- och vattentät jacka med luva: Salomon Bonatti (205g)
Vind- och vattentäta långa byxor: Salomon Bonatti (152g)
Långärmat ombyte: Tunt merinoställ (56g)
Förstärkningströja: En modell av P
Min lista:
Ryggsäck: Salomon Adv Skin S-Lab Hydro 5 Set (249g)
Vind- och vattentät jacka med luva: Salomon Bonatti (205g)
Vind- och vattentäta långa byxor: Salomon Bonatti (152g)
Långärmat ombyte: Tunt merinoställ (56g)
Förstärkningströja: En modell av P
Quote from Funbeat user on 3 July 2014, 13:59För er som har era klockor synkroniserade till Strava finns det nu en "club" upplagd för deltagarna i Sweden SkyRace 24
http://www.strava.com/clubs/ssr24
För er som har era klockor synkroniserade till Strava finns det nu en "club" upplagd för deltagarna i Sweden SkyRace 24
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 08:53Håller med om att informationen inför tävlingen inte är den bästa. Förutom förvirringen om vad för sjukvårdsmaterial som är obligatoriskt kan jag inte hitta något om var det kommer att finnas stationer och vad de erbjuder.
Hur många stationer och mat/ene
Håller med om att informationen inför tävlingen inte är den bästa. Förutom förvirringen om vad för sjukvårdsmaterial som är obligatoriskt kan jag inte hitta något om var det kommer att finnas stationer och vad de erbjuder.
Hur många stationer och mat/ene
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 09:35Stationer? ?
Du förväntas nog vara självförsörjande under loppet vad avser energi, det är ju "lite" annorlunda plats att springa en snitslad bana på.. Sedan kanske bli bjuden på en Våffla i Låkta.
Stationer? ?
Du förväntas nog vara självförsörjande under loppet vad avser energi, det är ju "lite" annorlunda plats att springa en snitslad bana på.. Sedan kanske bli bjuden på en Våffla i Låkta.
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 09:42Kommentar till Mickes packlista. Tänk på att de tre obligatoriska energikakorna också skall vara med i mål, äter du upp dom kommer du få strafftid. (såvida du inte hamnar i en nödsituation)
50Km har en beräknad segrardtid på 6 tim och jag skulle gissa at
Kommentar till Mickes packlista. Tänk på att de tre obligatoriska energikakorna också skall vara med i mål, äter du upp dom kommer du få strafftid. (såvida du inte hamnar i en nödsituation)
50Km har en beräknad segrardtid på 6 tim och jag skulle gissa at
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 09:45Tänk på att drickaplanering är en del av loppet. Terrägen är sådan att nere i dalarna är det oftast lätt att få tag på vatten medan uppe på höjderna kan det ibland vara svårt med vatten i Björkliden. Mitt tips är att alltid ha full flaska när man påbörjar
Tänk på att drickaplanering är en del av loppet. Terrägen är sådan att nere i dalarna är det oftast lätt att få tag på vatten medan uppe på höjderna kan det ibland vara svårt med vatten i Björkliden. Mitt tips är att alltid ha full flaska när man påbörjar
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 16:21Christoffer: Jag springer bara 50, så tror jag klarar mig. Det är 2 gels merän det jag brukar sätta i mig under en dag på BAMM 70 🙂
Tror inte det är någon energistation förutom våfflan i låkkta. Däremot tror jag det är bemannade kontroller efter banan.
Christoffer: Jag springer bara 50, så tror jag klarar mig. Det är 2 gels merän det jag brukar sätta i mig under en dag på BAMM 70 🙂
Tror inte det är någon energistation förutom våfflan i låkkta. Däremot tror jag det är bemannade kontroller efter banan.
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 17:44Jag är medveten om vad det är för lopp och vilken terräng det handlar om. Stationer var kanske en dålig formulering.
I anmälningsformuläret https://docs.google.com/forms/d/1EARuSuatuq0nv5CTMbQxxbYh7VVxli7OszR7pZYmxvM/viewform nämns det mat längs med bana
Jag är medveten om vad det är för lopp och vilken terräng det handlar om. Stationer var kanske en dålig formulering.
I anmälningsformuläret https://docs.google.com/forms/d/1EARuSuatuq0nv5CTMbQxxbYh7VVxli7OszR7pZYmxvM/viewform nämns det mat längs med bana
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 21:02Man får ta det för vad det är, ett testlopp inför kommande år.
Tycker dock utrustningslistan är att ta i (personlig åsikt), men förstår att det kommer att springa mindre erfaret folk också.
Man får ta det för vad det är, ett testlopp inför kommande år.
Tycker dock utrustningslistan är att ta i (personlig åsikt), men förstår att det kommer att springa mindre erfaret folk också.
Quote from Funbeat user on 5 July 2014, 22:14Om jag är rätt informerad finns det 3-4 energistationer utmed banan. Jag tror inte tanken med loppet är att man ska vara självförsörjande, man ska alltså inte jämföra för mycket med Bamm och liknande.
/Christian
Om jag är rätt informerad finns det 3-4 energistationer utmed banan. Jag tror inte tanken med loppet är att man ska vara självförsörjande, man ska alltså inte jämföra för mycket med Bamm och liknande.
/Christian