Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Svar Till Daniel. Jo, lite pirrigt är det, vet ju inte hur många som kommer eller om några verkligen kommer. Det är ändå lite planeringar som måste göras och kommer inga så blir det lite problem.

Svar till Leif. Det där med skor är alltid en intressant f

Jag hade gärna kommit men jag valde Trans Scania istället. Blev tvungen att välja tyvärr. Annars är detta ett lopp som väldigt gärna skulle vilja göra.

Har sprungit Fjällräven Classic 2 gånger,och bägge loppen i ett par
Acics Kayano.För mig fungerade det väldigt bra,det man bör tänka på är att hitta skor som är stabila i sidled, Lycka till

Sidled? Kan du utveckla? Sprang vertex förra året i ett par nike triax 12, utan problem. Men skovalet är viktigt, den saken är säker. Du som sprungit/gått leden är det mkt tekniska partier?

mvh d

Nu är det bara en månad kvar till det stora loppet. Hur blir det med deltagandet?

Stabil i sidled är viktigt då man springer i ojämn terräng annars är det lätt(-are) att vricka sig. Det bästa sättet att få såna skor är att använda skor med låg sula o ffa häl. Då blir det mindre hävstång om man kliver på (i sidled) snett underlag!

Gått leden 3 gånger i Salomon Ultra Pro 3D och Speescross 2. Tycker inte man behöver något mer stabilt än så. Leden är stenig som fan bitvis, man måste se var man sätter ner fötterna. Andra delar måste man ta sig fram över stenblock men det går hyfsat bra

Lite fler bilder från leden http://beastankar.blogspot.com/2010/08/nikkaluokta-abisko-en-tredje-gang.html

Det ser förhållandevis lättlöpt ut. Jag räknar med att fixa det på sub 20 timmar i mina Air Pegasus. Om det inte blir storm vill säga.

Vackra bilder!