Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Snackade med några kollegor (som gjorde FC för några år sedan) och dom var lite fundersamma över valet av datum (dom tyckte det låg lite väl tidigt på säsongen)

Hur blött är det längs leden i början av Juli?
Är det inte mycket mygg?

Jag tror att datumet kan vara ganska bra. Vandrade där runt 20 juli för några år sedan och då var det helt torrt. Fast 20:e är iofs 10 dagar senare. Skönt att ha det gjort i början av semestern, så att man kan slappa sen. (H) Dessutom är det lite färre va

De som kommit först i mål på FC har legat på mellan 12 och 14 timmar de gånger jag varit med.

De gånger jag varit upp i början på juli har det varit rätt så torrt om det inte spöregnat förstås. Men det kan vara snö i Tjäkta.

Själv är jag mest fundersam

Oscar, mycket hänger nog på vilket väder det bli. Regnar det blir det vått. Har läst många berättelser från folk som varit uppe i dessa trakter i mitten av juli. Det är som Mattias säger både torrt och vått. En fördel är att det är ljust hela natten om de

Planeringen fortgår av Swedish Alpine Ultra. Totalt är det ett 25-tal som visat sitt intresse att deltaga. Fyra finns redan anmälda på hemsidan
http://www.swedishalpineultra.se
Ännu har jag inte satt deltagaravgift. Detta hänger på hur många som jag kan

Ser intressant ut!

Hej Roland,tycker det är ett klokt beslut att ha 2 startgrupper och starttiderna verkar vettiga.
Med ett spann på 6-tim hinner dom sista i första startgrupp passera de mest kritiska partierna på banan innan de sista i den senare startgruppen är där.
Under

Hej Kent
Har inte fått så många synpunkter på olika starttider. Någon har tyckt att gemensam starttid är att föredrar. Problemet är den stora tidskillnaden i mål mellan de som mest springer och de som sikta på tid mellan 20-24 h. Om alla starta 9,00 så ko

Starttiderna såg jag mera som en säkerhetsåtgärd.

Till er som befinner sig i Stockholmstrakten eller tänker besöka Vildmarksmässan vid Älvsjö. Jag kommer att finnas där under lördagen vid Tidningen Outsides monter. Kom dit så kan vi snacka lite om loppet.