Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tredje upplagan av Sveriges sydligaste löptävling. Spring 21 km längs kusten österut mot målet i Smygehuk - Sveriges sydligaste udde.

Drygt hälften av loppet går på naturstigar nere vid stranden, resten i stadsmiljö och avslutande 3 km på asfalterad cyke

Finns inte mycket som kan stoppa mej från att vara med på detta loppet 🙂

Det står alltså som terränglöpning nu. 🙂

Är detta ett nytt lopp?

Ser nu att det är 3e upplagan.Har jag missat,ej funnits med i ""spring i Skåne" vad jag vet.

Dig kan man lita på, Anders! Grattis till din första mara förresten! Den gick riktigt bra förstår jag! Det får bli mitt mål en dag också...

Mikael och Anders - ni som springer en del lopp...Känns det rätt att klassa detta som ett terränglopp? Det är ju i

Tack Christer! För att vara första gången jag springer en mara är jag nöjd med min insats i Bromölla. Det har gett mersmak 🙂
Jag har ingen aning vilka kriterier en bana måste uppfylla för att kallas terränglopp, men som du själv skriver så är det mycke

Nja... Jag tror nog att större delen av loppet borde vara utanför cykelbana och asfalt för att klassificera som terräng. Å andra sida är det bra med en tydlig hint om att detta INTE är en enkel asfaltbana. På Jogg.se kan man ju förutom loppets typ, också

Hemsidan försiktigt uppdaterad, och nu tar vi emot föranmälningar.
Under december och januari har du chansen att boka en av de 300 platserna i loppet.

Jag har fått en idé som jag vill testa på er.

Jag har upplevt det lite som ett problem att de snabbaste löparna kommer i mål i Smyge långt innan den stora majoriteten. Det är alltså "ingen" som ser deras målgång, och de får sedan vänta lång stund på pri