Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSynas när man simmar OW
You need to log in to create posts and topics.

Jag skrev lite om SaferSwimmer förut: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1347550

Thomas, tyvärr har jag lite långt till Rösjön för att enkelt bara sticka iväg på en simtur. Men med bra planering så kan jag absolut köra där.

Tack för länken Adrian. Blev ännu mer övertygad om att skaffa en nu.

Har själv fått hem en safeswimmer via näthandel. Verkar lovande. Skall bli intressant att få testa den snart...

Jepp - SaferSwimmer är ruggigt bra. Har simmat med dem i både snälla och stökiga förhållanden och kan konstatera att 1) De syns bra och 2) De påverkar simningen minimalt (om man klockar kan man säkerligen uppmäta skillnad i simhastighet men de känns inte

en annan fördel med en safeswimmer eller någon liknad är de du simma med har lättare att hitta dig.

jag har två andra var ute i morse. spegelblank i vatten, men solen var precis i horisont. Om de andra två inte hade sin safeswimmer jag vet inte om jag

Jag har också en safe swimmer och den är grym

Håller med Ryan om att en av de stora vinsterna med Safeswimmern, förutom att man själv syns, är att man lätt kan se sina kompisar! Det har varit guld värt för mig som fortfarande känner mig lite osäker när man är en bit ifrån land, och behöver ha koll på

Precis som Micke skrev ovan tycker jag möjligheten att ha med sig de viktigaste värdesakerna är en stor vinst när man simmar själv och inte har någonstans att låsa in grejerna, nästan det främsta skälet för min del, i alla fall om jag simmar i båtfritt va

Å så kan man ju sätta en kamera på den med lite finurlighet!

BILD:http://www.funbeat.se/_uploads/morephotos/c2a28c978f0642dcb255d82c825b7e92.jpg

Har nu införskaffat mig neoprenhuva, badmössa och safeswimmer. Men har inte riktigt vågat inviga prylarna än.

På fredag ska jag till Ystad Saltsjöbad och kommer ha 4 timmar av helt egen tid. Någon som vet om det finns en bra plats för att simma i öppet v