Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSynas när man simmar OW
You need to log in to create posts and topics.

SaferSwimmer rekommenderas starkt. Jag använder den numera alltid i vid öppetvattensimning. Jag har bara sett en liten nackdel och det är när man simmar i stark medvind med mycket vågor. Då vill den flyta förbi och blir i vägen för armarna. Jag löser det

eller bara simma snabbare 😉

Jo, det är ju också en lösning. Snabbare än vinden! 😀

Funkar Safeswimmern att flyta lite på om man skulle bli väldigt trött tex? Vi har en, men den är oanvänd... Kanske skulle börja använda den i år.

Ja det gå

Men har du en våtdräkt på behövs det inte för att vila

Nä, jag vet, jag brukar lägga mig på rygg och flyta som en sjöstjärna när jag behöver vila. 🙂 Men jag tänkte mer som extra säkerhet...

Jadå, du kan flyta med den. Sen om du hänger i remmen eller vill ha den som kudde är en smaksak. Rekommenderar starkt safer-swimmer, simmar inte ow utan den (om det inte är tävling).

Pär: Du får använda en gummibåt... 😉

Bra med små fötter. Fick mha en gnutta våld in cykelskorna, löpsandaler, löpryggsäck, shorts, t-shirt och lite småsaker (nycklar, plånbok, telefon, etc). Låg lite tugnt i vattnet men fungerade bra :D. Ca 20% mer utrymme hade dock varit perfekt.

Svårt att

Har en orange Sea To Summit Ultrasil vattentät packpåse som gör samma jobb till halva priset. Kan funka även med 20-30 l. Får plats massor av småplock.

Kanske en rosa 20 l?
http://www.outnorth.se/sea-to-summit/ultra-sil-dry-sack-20l-20-l-berry.php?