Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSync med Garmin Connect
You need to log in to create posts and topics.

Jag hårdkör just nu "alfa-tester". Beta om några dagar är planen.

Nu är det nedräkning. Garmin ska ställa om sitt API från utvecklings- till skarpt läge så vi kan köra igång betatester. Anmäl er i tråden nedan om ni är intresserade av betatestning.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1429143

Försökte precis med den nya funktionen, godkände att FB skulle få tillgång till Connect, men sedan så hittar den ingen ny data. I Garmin Connect syntes passet, men här på Funbeat fanns det inget.

Nån som har tips om jag behöver göra nåt speciellt?

Jana - jag har samma problem som du. Exporterade från GC till FB manuellt.

Tror det fungerar automatiskt nästa gång, då jag kopplade ihop FB med GC efter löprundan...

Jag är Premium, men hittar inte hur jag kan koppla ihop Garmin Connect med min Funbeat någonstans. Någon som kan hjälpa mig?

För det första verkar det som om att tidpunkten då man kopplar samman Garmin Connect och Funbeatkontona är startpåunkten för det som synkas över från GC till FB. Inga tidigare pass kommer att automatiskt komma den vägen (tack Garmin för det :-()

@Camilla

@Daniel: jag antar att du har tryckt på "Starta hämtning" i importen? Såvida du inte är premium, måste man som du själv säger manuellt hämta passen från Garmin Connect.

Jodå, jag har klickat ett antal ggr. Oklart hur många totalt vid det här laget 🙂

En sak är att aktiviteten som inte funkar att hämta in synkades in till Garmin Connect från Strava ursprungligen, men det ska väl inte påverka integrationen mellan GC och

Enligt Funbeat så skickar Garmin original-filen man laddat upp - kanske finns det ingen original-fil när du synkar via Strava och Tapiirik?

Michael Sageryd:
"Garmin skickar originalfilen som kommer från klockan, dvs ändringar som görs på GC kan vi inte f

ok, tack för info! Så kan det säkert vara. Man kan ge sig på att Garmin försöker förhindra att man använder GC som en integrationshubb och inte använder deras produkter för att regga passen.. grrr 🙂

Man kan absolut vända på synkningen till Strava. Det