Quote from Guest on 5 August 2008, 15:38Startar ännu en mysig diskussion. Jag har problem med att mina stortånaglar (framför allt den ena) tar stryk när jag springer långt. Och med "tar stryk" menar jag att de ramlar av efteråt alternativt får ryckas bort.
Ja, jag har provat MASSOR med olika
Startar ännu en mysig diskussion. Jag har problem med att mina stortånaglar (framför allt den ena) tar stryk när jag springer långt. Och med "tar stryk" menar jag att de ramlar av efteråt alternativt får ryckas bort.
Ja, jag har provat MASSOR med olika
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 15:48Oj det där lät inge kul.
Jag fick blånaglar på båda fötterna på tån bredvid stortån när jag sprang blodomloppet (10km) förra året och tyckte det var illa.
Oj det där lät inge kul.
Jag fick blånaglar på båda fötterna på tån bredvid stortån när jag sprang blodomloppet (10km) förra året och tyckte det var illa.
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 16:12Har ju förstås ingen aning egentligen men har du uteslutit nagelsvamp? Eller känner du att alla skomodeller trycker mot nageln? Skulle nog testa nåt medel som biter på svamp...
Har ju förstås ingen aning egentligen men har du uteslutit nagelsvamp? Eller känner du att alla skomodeller trycker mot nageln? Skulle nog testa nåt medel som biter på svamp...
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 16:26Generellt så gäller det att inte ha för små skor som kan komma åt naglarna. Att klippa dom kort( inte för kort om man är känslig för nageltrång ).
När skadan är skedd är det nog bara att tejpa med elasto, eventuellt med lite stoppning under för att hålla
Generellt så gäller det att inte ha för små skor som kan komma åt naglarna. Att klippa dom kort( inte för kort om man är känslig för nageltrång ).
När skadan är skedd är det nog bara att tejpa med elasto, eventuellt med lite stoppning under för att hålla
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 16:27Det vanliga rådet är ju större skor, men eftersom du testat alla möjliga skor är det kanske inte där skon klämmer. (he he)
Jag får blånaglar emellanåt och se brukar ju trilla av så småningom, men det är inget som gör ont och det kommer ju en ny nagel und
Det vanliga rådet är ju större skor, men eftersom du testat alla möjliga skor är det kanske inte där skon klämmer. (he he)
Jag får blånaglar emellanåt och se brukar ju trilla av så småningom, men det är inget som gör ont och det kommer ju en ny nagel und
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 17:02Anders, jag känner igen det du beskriver om att ha flera olika storlekar på skorna. Det är nog vanligare än man tror, mina fötter växer upp till ett par storlekar om jag springer riktigt länge och jag är inte ensam. Skorna ska sitta så löst att jag nästan
Anders, jag känner igen det du beskriver om att ha flera olika storlekar på skorna. Det är nog vanligare än man tror, mina fötter växer upp till ett par storlekar om jag springer riktigt länge och jag är inte ensam. Skorna ska sitta så löst att jag nästan
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 18:28Här är en till som är i "nageltapparklubben". Det spelar ingen roll hur löst jag har skorna, jag knyter dom så löst så att jag kan sparka av dom nästan och jag har rejält stora skor också. Just nu glappar mina mörkblå stortånaglar som gäddgap efter Stockh
Här är en till som är i "nageltapparklubben". Det spelar ingen roll hur löst jag har skorna, jag knyter dom så löst så att jag kan sparka av dom nästan och jag har rejält stora skor också. Just nu glappar mina mörkblå stortånaglar som gäddgap efter Stockh
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 18:47Om man punkterar blåsan under nageln (genom att trycka en rödglödgad nål genom nageln) ganska snart efter den blivit blå slipper man tappa nageln. Funkar för mig varje gång 🙂
Om man punkterar blåsan under nageln (genom att trycka en rödglödgad nål genom nageln) ganska snart efter den blivit blå slipper man tappa nageln. Funkar för mig varje gång 🙂
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 18:49Jens, det där lät smärtsamt. Tror dock jag sett nån göra det på tv eller nåt. Hoppas jag slipper iaf.
Jens, det där lät smärtsamt. Tror dock jag sett nån göra det på tv eller nåt. Hoppas jag slipper iaf.
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 18:53Dubbelpost
Dubbelpost