Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTånaglar
You need to log in to create posts and topics.

Naglarna har ingen känsel. Jag TROR jag vågar prova nästa gång - tack för tipset. Men hur märker man hur djupt man ska sticka (utan att behöva sluta först när det gör ont som f-n)

Fia-Lotta, det lär göra ont när du kommit igenom. När vätskan där bakom rinner ut, borde du kommit tillräckligt djupt.

Gulp...... (#)

Nej, det gör inte ont. Det känns faktiskt inte alls om man värmer nålen över ett ljus - då smälter nålen nageln. Känns bara skönt när trycket minskar... Däremot tappar man nageln ändå. 100% av mina 5-6 försök...

Här är en till som får blå naglar och oftast stora blåser, men man vänjer sig.

Min ena stortå är blå/svart och har varit så i ca:3v har inget ont av det.

10st tånaglar är en lyxvara som man får försaka som långdistanslöpare

Visste inte att detta va ett vanligt problem.
Nu blir man ju rädd... hoppas man slipper tappa tånaglar till höger och vänster.

Jag har räddat naglarna mha varm nål på säkert hälften av gångerna jag klämt fingrar och tår på ett eller annat sätt. Att smärtan lättar efter att ha klantat sig gör ju inte saken sämre

Ibland blir naglarna svarta, för det mesta får jag blåsor men väldigt sällan får jag ont i något och det läker snabbt och fint. Punkterar blåsorna med steriliserad nål, tvättar med alsolsprit och går barfota i några dagar, svarta naglar får vara ifred. Fö

Jag filar och putsar och sköter också mina fötter, men tyvärr hjälper det inte mot blånaglar. 🙁