Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jamen du har ju en hel natt på dig och tid att äta en näringsrik middag! Förstår inte problemet! Eftersom snitthastigheten är så låg och det är du så gissar jag på orientering och du räknar med att vimsa om kring lite runt kontrollerna och dessemellan spr

Blev inlurad?? i ett gäng marathonsamlare.
3:30 - 3:59 var ganska normala tider.
Ingen hade pers. under 3 timmar. 3:10 - 3:30 var vanligt.

Vi åt och drack vad som fanns på kontrollerna - då fanns inga moderna superdrycker eller gel eller liknande.

Efter

Jag förstår inte riktigt hur du resonerar, Christer? Min erfarenhet från tidigare lopp är att mina glykogendepåer kommer vara tömda efter dag 1. Det är i alla fall mitt mål. (H) Om det tar 2 eller 7 timmar borde inte spela någon roll för mängden som krävs

Magnus.
Ät vanlig mat tills du är proppmätt.

Vill din mage ha mer senare - ät då lite till.

Men blir man inte tjock då? :O

Klart du är rätt tom på glykogen efter första tävlingen men direkt efter dricker du 1-2 pucko sen äter du ordentligt med mat (kött o potatis tex) sen en kvällsmacka tex. På morgonen nästa dag är du laddad igen! (Men, som sagt, kanske lite stel)

Har fått i mig snart 500g kolhydrater, det börjar ta emot. Skickat frun att köpa den sliskigaste cidern hon hittar, och till det en påse Pågens gifflar. Målet är 750 g kolhydrater.

12