Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 06:14Tillåt klungkörning, så blir simningen mer utslagsgivande.
Tillåt klungkörning, så blir simningen mer utslagsgivande.
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 08:13Man tillåter ju drafting i simningen ...
Man tillåter ju drafting i simningen ...
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 10:04Skiter personligen i om simningen är utslagsgivande eller ej. Vill bara ha en tävling med jämn fördelning, då jag tycker alla tre sporterna är roliga. Verkar tyvär inte existera 🙁
Finns ju en hel del duathlontävlingar om man inte tycker om simningen?
Skiter personligen i om simningen är utslagsgivande eller ej. Vill bara ha en tävling med jämn fördelning, då jag tycker alla tre sporterna är roliga. Verkar tyvär inte existera 🙁
Finns ju en hel del duathlontävlingar om man inte tycker om simningen?
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 18:12Kan man klara sig utan cykeln så finns Stockholm Royal Park Aquathlon den 30 juni 2013.
Distans alternativ (första och sista hyggligt "jämna" )
5 km simning, 21 km löpning
2 km simning, 21 km löpning
2 km simning, 14 km löpning
2 km simning, 7 km löpning
Kan man klara sig utan cykeln så finns Stockholm Royal Park Aquathlon den 30 juni 2013.
Distans alternativ (första och sista hyggligt "jämna" )
5 km simning, 21 km löpning
2 km simning, 21 km löpning
2 km simning, 14 km löpning
2 km simning, 7 km löpning
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 19:02Man kan ju lägga simningen sist, så blir den mer utslagsgivande. Jobbigare simma när man är sliten, och får passa sig för kramp och att vägga.
(Fast visst blir det lite risky att simma öppet vatten utan våtdräkt ... )
Man kan ju lägga simningen sist, så blir den mer utslagsgivande. Jobbigare simma när man är sliten, och får passa sig för kramp och att vägga.
(Fast visst blir det lite risky att simma öppet vatten utan våtdräkt ... )
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 19:11Skälet att man inte lägger simningen sist är väl att man gärna slipper drunkade triathleter... Blir så dålig publicitet för sporten tänker jag.
Skälet att man inte lägger simningen sist är väl att man gärna slipper drunkade triathleter... Blir så dålig publicitet för sporten tänker jag.
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 21:04Joo, det var väl lite det jag försökte beskriva ... 🙂 Men klart det blir minst utslagsgivande för den gren som går först.
Joo, det var väl lite det jag försökte beskriva ... 🙂 Men klart det blir minst utslagsgivande för den gren som går först.
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 16:54De där aquathlondistanserna ser ju ganska lockande ut, är tyvärr långt uppe i Trondheim det datumet. Synd också att de inte har 5km sim + 7 eller 14km löp som alternativ :(.
PS
Är det inte jäkligt äckligt vatten i pölen (Östersjön) utanför Stockholm?
De där aquathlondistanserna ser ju ganska lockande ut, är tyvärr långt uppe i Trondheim det datumet. Synd också att de inte har 5km sim + 7 eller 14km löp som alternativ :(.
PS
Är det inte jäkligt äckligt vatten i pölen (Östersjön) utanför Stockholm?
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 17:09Nä, det går bra att simma här. Riddarfjärden mitt i sommaren är väl inte som en fjällbäck precis, men det finns ju andra ställen att träna än just där. Östersjön är utmärkt. Man slipper ju dessutom brännmaneter.
Nä, det går bra att simma här. Riddarfjärden mitt i sommaren är väl inte som en fjällbäck precis, men det finns ju andra ställen att träna än just där. Östersjön är utmärkt. Man slipper ju dessutom brännmaneter.
Quote from Funbeat user on 29 May 2013, 07:24Oki, aldrig varit i vattnet utanför Stockholm men vet att det är riktigt sunkigt på andra sidan Östersjön, tex utanför Åbo och Helsingfors, skulle inte frivilligt gå i vattnet där.
Brännmaneter brukar inte vara något större problem på svenska västkusten
Oki, aldrig varit i vattnet utanför Stockholm men vet att det är riktigt sunkigt på andra sidan Östersjön, tex utanför Åbo och Helsingfors, skulle inte frivilligt gå i vattnet där.
Brännmaneter brukar inte vara något större problem på svenska västkusten