Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 18:08David och Fredrik.
Vi vet inte vilka barn det är vi tappar bort.
Om det är främst barn som testa på cykel 1 år och åker 5 tävlingar och försvinner till andra idrotter kan åtgärd A hjälpa mycket.
Om det är främst barn som får en licens men tycker att
David och Fredrik.
Vi vet inte vilka barn det är vi tappar bort.
Om det är främst barn som testa på cykel 1 år och åker 5 tävlingar och försvinner till andra idrotter kan åtgärd A hjälpa mycket.
Om det är främst barn som får en licens men tycker att
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 18:13De kommer bara köra på säkerhets- och "att någon måste komma sist"-retoriken igen. Tröttsamt...
Håller med Garry i den här frågan - antalet starter. Om man inte får sålt licenser så kan man inte skylla detta på slutkonsument (men det har vi redan diskute
De kommer bara köra på säkerhets- och "att någon måste komma sist"-retoriken igen. Tröttsamt...
Håller med Garry i den här frågan - antalet starter. Om man inte får sålt licenser så kan man inte skylla detta på slutkonsument (men det har vi redan diskute
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 18:33Sjuttiaden fick många att testa cykelsporten så det kan man titta på.
Sjuttiaden fick många att testa cykelsporten så det kan man titta på.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 18:34Det verkar som om många blir trötta redan i startfållan här.
Det verkar som om många blir trötta redan i startfållan här.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 19:26Gary hur tror du det hade sett idag i sportklassen om alla startande fick var sin medalj efter målgång och ev även ett diplom?
Vilka ungdomar vi tappar kan ju kvitta så länge klubbarna inte bedriver någon ungdomsträning....
Gary hur tror du det hade sett idag i sportklassen om alla startande fick var sin medalj efter målgång och ev även ett diplom?
Vilka ungdomar vi tappar kan ju kvitta så länge klubbarna inte bedriver någon ungdomsträning....
Quote from ellen olsson on 6 February 2011, 19:28Ungdomsträningen är kärnan i vår klubb.
Ungdomsträningen är kärnan i vår klubb.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 19:36Jo men det e ju knappast så i övriga klubbar, det kan väl vara någonstans mellan 10-20% av klubbarna i sverige som bedriver ungdomsverksamhet.
Idag är jag aktiv i en klubb där en stor del av budgeten går till ungdomssatsning och det känns riktigt bra, me
Jo men det e ju knappast så i övriga klubbar, det kan väl vara någonstans mellan 10-20% av klubbarna i sverige som bedriver ungdomsverksamhet.
Idag är jag aktiv i en klubb där en stor del av budgeten går till ungdomssatsning och det känns riktigt bra, me
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 19:49> Gary hur tror du det hade sett idag i sportklassen om alla startande fick var sin medalj efter målgång och ev även ett diplom?
Jag tror man hade lockat 500-1000 snabba motionärer till sportklassen. Det är viktigt den biten, mycket mer än vad man tror.
> Gary hur tror du det hade sett idag i sportklassen om alla startande fick var sin medalj efter målgång och ev även ett diplom?
Jag tror man hade lockat 500-1000 snabba motionärer till sportklassen. Det är viktigt den biten, mycket mer än vad man tror.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 22:21Garry:
Tror du verkligen att vuxna människor skulle tävla i sportklass mer om det bara vore så att de fick en medalj, eller ett diplom. Något som ändå kastas eller försvinner, eller i bästa fall något barn tycker är kul att leka med.
I övrigt kan jag i
Garry:
Tror du verkligen att vuxna människor skulle tävla i sportklass mer om det bara vore så att de fick en medalj, eller ett diplom. Något som ändå kastas eller försvinner, eller i bästa fall något barn tycker är kul att leka med.
I övrigt kan jag i
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 22:58EE: Medaljen, (CITAT) "Men jag menar detta som en del i en handlingsplan"
Alltså det var inte det jag sade, inte enbart medaljen, det ska vara en del av något mycket större. Jag förklarar mer en annan gång.
EE: Medaljen, (CITAT) "Men jag menar detta som en del i en handlingsplan"
Alltså det var inte det jag sade, inte enbart medaljen, det ska vara en del av något mycket större. Jag förklarar mer en annan gång.