Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 11:56> Tur att de flesta barn klarar av detta och fortsätter med tävlandet.
?????????????????
Du har fel!
Ungdomslicenser pojkar 2001-2010
2001: 958
2002: 924 (-34)
2003: 848 (-76)
2004: 792 (-56)
2005: 734 (-58)
2006: 650 (-84)
2007: 569 (-81)
2008: 573
> Tur att de flesta barn klarar av detta och fortsätter med tävlandet.
?????????????????
Du har fel!
Ungdomslicenser pojkar 2001-2010
2001: 958
2002: 924 (-34)
2003: 848 (-76)
2004: 792 (-56)
2005: 734 (-58)
2006: 650 (-84)
2007: 569 (-81)
2008: 573
Quote from Sandra Näslund on 6 February 2011, 12:27En konstig tanke kanske;
Varför inte lägga alla cykeltävlingar och lopp med tidtagning under SCF och rena motionslopp under Cykelfrämjandet.
SCF får koncentrera sig på tävlingar, elit, sponsorjakt.
Cykelfrämjandet får verka för säkrare motionslopp utan
En konstig tanke kanske;
Varför inte lägga alla cykeltävlingar och lopp med tidtagning under SCF och rena motionslopp under Cykelfrämjandet.
SCF får koncentrera sig på tävlingar, elit, sponsorjakt.
Cykelfrämjandet får verka för säkrare motionslopp utan
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 15:13När jag gick i Särskolans OBSklass så var både 44 och 45 % mindre än hälften.
Tråkigt nog så behöver inte trafikanter följa flaggvaktens viftningar.
Det är tur att de flesta trafikanterna gör det men de behöver inte strikt juridiskt.Det finns en funkt
När jag gick i Särskolans OBSklass så var både 44 och 45 % mindre än hälften.
Tråkigt nog så behöver inte trafikanter följa flaggvaktens viftningar.
Det är tur att de flesta trafikanterna gör det men de behöver inte strikt juridiskt.
Det finns en funkt
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 15:32Jag tror inte att Korpen och Cykelfrämjandets lopp är så "sexiga" för de motionärerna som gärna tävlar på motionsloppen. Även om del gärna tävlar när de pendlar. Det är lättare att vinna om de andra inte vet om att det är tävling.
Jag uppfattar det som o
Jag tror inte att Korpen och Cykelfrämjandets lopp är så "sexiga" för de motionärerna som gärna tävlar på motionsloppen. Även om del gärna tävlar när de pendlar. Det är lättare att vinna om de andra inte vet om att det är tävling.
Jag uppfattar det som o
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 15:41David. Jag har resultatlistan från Hofors 1995. Jag ska skanna in det till veckan. (Man använder sig av identiska nummerserier i alla tre klasser) Jag var inte intresserade av mer sådant. Jag visste inte förrän alldeles innan start att vi var tre klasser
David. Jag har resultatlistan från Hofors 1995. Jag ska skanna in det till veckan. (Man använder sig av identiska nummerserier i alla tre klasser) Jag var inte intresserade av mer sådant. Jag visste inte förrän alldeles innan start att vi var tre klasser
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 15:54Du hävdade att jag hade fel i att: de flesta barn klarar av detta och fortsätter med tävlandet.
Det var under hälften som slutade enligt dina siffror(44 o 45 %).Jag har mycket svårt att tro det håller i ett rättsfall om att någon flaggvakt på cykellopp
Du hävdade att jag hade fel i att: de flesta barn klarar av detta och fortsätter med tävlandet.
Det var under hälften som slutade enligt dina siffror(44 o 45 %).
Jag har mycket svårt att tro det håller i ett rättsfall om att någon flaggvakt på cykellopp
Quote from ellen olsson on 6 February 2011, 16:12En säkerhetsvakt har rätt att stanna trafikanter och tala med dem men trafikanterna har rätt att köra. Man har ingen rätt att hindra dem från att köra iväg.
En säkerhetsvakt har rätt att stanna trafikanter och tala med dem men trafikanterna har rätt att köra. Man har ingen rätt att hindra dem från att köra iväg.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 17:16> Det var under hälften som slutade enligt dina siffror(44 o 45 %).
David, NETTO. I själva verket tappar vi ca 300-500 ungdomar om året och säljer 250-450 licenser till nya ungdomar.
De allra flesta barn, 60-80% slutar samma år som de köper sin första
> Det var under hälften som slutade enligt dina siffror(44 o 45 %).
David, NETTO. I själva verket tappar vi ca 300-500 ungdomar om året och säljer 250-450 licenser till nya ungdomar.
De allra flesta barn, 60-80% slutar samma år som de köper sin första
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 17:28Det är väl som med all annan idrott ganska många som inte fortsätter.
I cykel finns i alla fall möjlighet att fortsätta utan att bli "bänkad".
I många fall så beror det väldigt mycket på pubertetskurvan. De som är bäst i tidiga tonåren är sällan det som s
Det är väl som med all annan idrott ganska många som inte fortsätter.
I cykel finns i alla fall möjlighet att fortsätta utan att bli "bänkad".
I många fall så beror det väldigt mycket på pubertetskurvan. De som är bäst i tidiga tonåren är sällan det som s
Quote from ellen olsson on 6 February 2011, 17:32I princip alla idrotter har f.ö. fått det tuffare på senare år. Det finns helt enkelt fler saker som konkurrerar om ungdomarnas tid.
I princip alla idrotter har f.ö. fått det tuffare på senare år. Det finns helt enkelt fler saker som konkurrerar om ungdomarnas tid.