Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att både curlingföräldrarna och deras ätteläggar får lära sig att vara delaktiga om de ska få deras mycket specifika produkter av ideellt arbetande föreningsmänniskor.

Tommy: Jag är inte emot de positiva aspekter som en klubb historiskt har skapat. Jag vill föra in debatten kring en ev. privatisering av föreningssverige där man kan få utbildning, gemenskap och tillhörighet i andra former som mycket väl kan likna klubbti

"Jag tror att både curlingföräldrarna och deras ätteläggar får lära sig att vara delaktiga om de ska få deras mycket specifika produkter av ideellt arbetande föreningsmänniskor."

Vad spelar du på här? Martyrskap?

Saken är den att curlingföräldrar inte

Jag tror jag skall lämna ett förslag till Länspolismästaren där hemma om att inte tillstyrka något tillstånd om inte varje motionscyklist har ett nummer på cykeln så mc-polisen kan bötfälla de som kör i 3-dubbla led eller inte stannar vid stopp. PBP har e

Haha. Nej, definitivt inte martyr.
Du verkar inte inse att ena sekunden är det en ekonomisk fråga med licens, startavgift o medlemsavgift och sedan ska det drivas med avlönad personal.
Vem och vad vill du betala?

Återigen förstår jag inte ditt inlägg - och jag tror att du inte har förstått mina inlägg heller. Men hej - vi låter det vara så.

Saken är den att om man sluter två ekonomiska cirklar - en kring motion och en kring elit (och inte låter dessa korsa varand

Det är bra synd att man inte kan köpa sig en ny hjärna. Hade ibland velat haft en annan modell, men man får ju slita på den man har.

Jag tror att du missar att massor av resurser faller även på motionärer genom klubbarnas utbildningar och annat som förbundet genomför.
Det går kanske inte att se i de siffrorna som "redovisas" i denna tråden.

Vi har ju även sett hur det går till i den s

Nope, för man kommer ha resurser inom den egna cirkeln för utbildning. Men det kanske var för slarvigt skrivet och underförstått...

Jag känner mig utanför. Snyft, snyft. Akademiska debatter har jag svårt för...