Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

AA: Hur kan det då komma sig att många arrangörer har prövat att köra Sportklass och inga horder av "tävlingssugna motionärer" kommer dit?
Fast det är klart jobbigt att resa en bit och tävla. Tävlingen finns inte ytterst sällan i grannkvarteret.

Är det

Ganska enkelt. Säljer inte produkten är den a) för dålig eller b) ingen vet att det finns.

Du glömde c) De är inte intresserade av produkten.

Vill "motionären" tävla eller "rejsa"? Jag tror tyvärr att det i de flesta fall bara är det sistnämnda och då hjälper det ju inte att anordna tävlingar...

Precis - och bristande intresse brukar bero på att produkten inte uppfyller önskat behov. Och då köper man något annat som gör det.

Vad är det du vill ha då? Är det överhuvudtaget en produkt som går att ta fram i dagens samhälle så att Länsstyrelsen, Polisen, SOSAB och försäkringsbolag m.fl. är nöjda?

Vi får inte glömma en viktig faktor i detta sammanhang. Bilister som befinner sig på vägen. Det kan finnas starka krafter bland dessa som tycker att "dessa galningar" som far fram som om de äger vägen bör låsas in. Länspolismästarna har säkert fått in en

Kul att så många vill ha en produkt som de inte vet hur den ser ut.

Jag förespråkar klubbtillhörighet samt licenskrav. Vill man inte det så finns det hur mycket asfalt som helst att cykla på i detta underbara land. Konstig inställning hos en del. Man vill ligga i en klunga och ha draghjälp, men ansluta sig till likasinnan

Sedan vill man vinna också men det brukar vara flera som vill det på tävling.

FG: Jag säger bara att man inte ska skylla på konsumenten att Sportklassen inte går bra. Sedan förstår jag ditt resonemang kring om motionären vill tävla eller rejsa.

David: "Kul att så många vill ha en produkt som de inte vet hur den ser ut. "

Till vis