Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

"Är inte en krasch, en för mycket när det gäller motionscykling?

Jag accepterar riskerna när jag tävlar och där händer krascher. Likadant om jag kör på bana. Det ingår i verkligheten. "

Fast nu delar vi upp människor i A- och B-lag. Du kan skada dig som

Jag inser att du inte skiljer på tävlingsidrott med väldigt små marginaler och motionscykling där många har olika värderingar av vad motionslopp är.

En del är där för en trevlig cykeltur och andra tror att de kör TdF.
Det var väl Roslagsloppet som hade b

Jo, de argumenten har man hör förutom att Grand Fondo-lopp kommer mosa motionscyklingen när det sker en stor krasch.

Men är verkligen "motionären" problemet i så fall? Eller är det de licenserade cyklisterna som ska köra en snabb SUB-grupp som kanske stä

Införde man fler tävlingsklasser efter förmåga kanske fartfantomerna inte skulle testa sina krafter i motionsloppen där upplevelse står i centrum. Men blir man avhängd i en H40-klunga som kunde varit en Seniorklunga är det svårt.

Hur ska man i så fall p

Nu är det ytterst få tävlingscyklister som mitt under säsong lägger in VR och sedan tränar på motionsloppen. Det är så kontraproduktivt som något kan bli.

Då skulle kanske vederbörande kört i Sportklassen.
Nu blir någon sist i den klassen också. Det är ganska jobbigt med tävlingsidrott eftersom alla vinner inte.

Först: Nope, vet många duktiga cyklister som lägger in VR. Kanske inte yttersta toppen men många som veteran och har licens. Eller som pausar ett år från tävlandet.

Sedan: Vem har pratat om att hamna sist? Det kan alla ta - men det handlar om att inte ha

Uppenbarligen är Sportklassen en marknadsföringsmässig katastrof från SCF. Det är extremt osexigt att köra Sportklassen.

Att ha en förmåga är en sak men det är inte så många som är aktiva tävlingscyklister och bedriver träning på motionsloppen inför VR.

Det "komiska" är att vissa föreningar hjälper till med dessa ubåtsjakter.

Jag tror att det är väldigt många som överskattar sin förmåga och "måste" köra i tävlingsklasserna. De hänger med på träningen. Det är stooor skillnad på träning o tävling.

Jag råder alla "nybörjare" att köra minst en säsong i Sportklassen innan de ens ö