Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Peter - Licensbelägga cykel kommer nog bli svårt. Men visst kan man jämföra farlighet pistol/cykel om man nu vill göra det. Blåsa fram i 70-80 på en cykel är i enskild försorg tillåtet utan mankemang. Ser inget fel i det då man bara kan skada sig själv. D

Jag har träffat måånga motionärer som kan köra betydligt fortare än 40 km/h.
Jag tror inte att det finns en gräns i hastighet mellan "motion och tävling".
Att sedan tro att alla som kommer till cykelsporten är otränade är häpnadsväckande. Det finns Ferry

Visst finns likheter - medlemmarna i pistolskytteklubbarna
inte vill stå bredvid en person med farlig vapenhantering, av samma
självbevarelsedrift vill inte (medvetna) cyklister ha någon i klungan som kör "farligt".

Däremot finns det nog en hel del skil

Ja, just därför är det lämpligt med licenser och klubbtillhörighet för att gallra lite bland utövarna..
Jag tror inte att någon gillar att krascha och kanske skrota en cykel som kostar några månadslöner.

Att det sedan inte tar bort krascherna är en sak

David, Det är ju det som är kärnfrågan - om nu den klubben -
"IYNSHO" inte kan utbilda "nya i cykelsporten", tränade som otränade:

Var skall de då lära sig?
Eller omvänt hur många tar du in på DINA kurser? 🙂

Jag tror att "tävlingsklubbarna" är bättre på "vett&etikett". Sedan blir det inte så mycket fikande och det är bra för den mentala träningen.

Eftersom jag är jättegammal och kör med vingliga hjul så har jag oftast sällskap av personliga assistenter.
Ni

Den nya motionsklassen inom skidskytte.

Något för cyklande motionärer?

Ja ni har ju grävt ner er bra i skyttegravarna, så lite skarpa vapen kunde ju säkert göra det lite intressantare?

Finns det någon statistik på hur mycket krascher det sker under de stora motionsloppen. Om det här skulle vara ett enormt problem - hade folk verkligen cyklat VR? Ja, många är förstagångscyklister och kommer kanske inte tillbaka men vi kan ju inte blunda

Är inte en krasch, en för mycket när det gäller motionscykling?

Jag accepterar riskerna när jag tävlar och där händer krascher. Likadant om jag kör på bana. Det ingår i verkligheten.