Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör inte för er lokala klubb.

Vilken klubb cyklar du för?

Jag tror inte att vi kör i samma klass och du verkar inte vara någon tävlingscyklist. Så du kan sova lugnt.

David tävlar bara i att slänga käft, inget annat.

Enligt SCF:s blogg är det tre personer i styrelsen som är fd tävlingscyklister, andra halvan kommer från andra idrotter. Vem som är mobbingansvarig vet jag dock inte.

Tävlar du på motionsloppen?

"Jag tror inte att vi kör i samma klass och du verkar inte vara någon tävlingscyklist. Så du kan sova lugnt."

Sant i bägge fallen och jag har inte varit ute efter att leta upp dig i någon startlista. Mer mogen än så är jag och jag sitter inte på FB och d

Vad bra.

Vi har ett viktigt grundfundament, vi gillar att cykla, ibland själva, ibland i grupp, ibland tom att tävla. Varför inte bena upp problematiken. Vi kan ju inte hålla på som de gör just nu i Egyptien. Problemlösning handlar om att mäta och inhämta fakta. F

Jag glömde en sak. Jag har samtidigt med cyklandet varit aktiv inom ridsporten i många år. Sadel som sadel ha,ha nu var jag rolig. Ridfrämjandet och anslutna klubbar har stora problem med "privatryttare" som rider i skog och mark och retar upp markägare.

Varför inte bara acceptera att en kass ansvarslös cyklist är en kass ansvarslös cyklist oavsett om han är med i cykelklubb eller inte.
(jmf kass bilist är kass bilist oavsett utbildning)

Här är en av sveriges största cykelklubbs snabbgrupper ute och cykl