Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävlingspendlarna "utvecklas"
You need to log in to create posts and topics.

Jag blir väldigt provocerad utav bilister som gör livsfarliga omkörningar och som gärna tutar samtidigt. Det känns instinktivt som ett större samhällsproblem än att någon man som transporterar sig i bil mellan innerstan och Nacka irriterar sig på andra mä

Blir ju lite makabert att raljera över cyklister, när DN samma dag skriver om kvinnan som blivit ihjälkörd av en lastbil.
http://www.dn.se/sthlm/cyklist-avled-efter-kollision-med-lastbil

" Det trista är dock att han blåser på lågan ännu lite mer till de där som gör livsfarliga omkörningar"

Det är jag inte så säker på. Hade känts troligare om vi beskrevs som ondskefulla men få är nog extra hänsynslösa mot den som bara är fånig och töntig.

Byt ordet "cyklist" i ledaren mot exempelvis "neger" eller "jude" så får ledaren ett helt annat djup.

Instämmer inte, Fredrik. Att raljera över ett påhittat kollektiv brukar inte leda på bra vägar.

Nja, jag tror inte att idioterna till bilister som inte kan bete sig förvärras av lite raljerande om de tävlande morgonpendlarna.

För övrigt är ett par snygga löparskor snyggare än högklackat och en snygg cykelmundering är snyggare än att cykla hjälmlös

Äsch. De där som raljerar är ju bara avundsjuka på oss snygga, vältränade och färgglada utövare av cykling, löpning etc. "Jau låt di baura gå pååå...vi klaurar oss nog ändå"

"Att raljera över ett påhittat kollektiv brukar inte leda på bra vägar"

Nä, det leder förmodligen ingenstans.
Inte så troligt att en okunnig och tillskruvad karikatyr på en måttligt intressant plats i DN får några (större) konsekvenser alls. Om inte någ

Jag skickade just detta mejl till Erik på DN. Jag lär väl framstå som den mest provocerade cyklisten i Sverige, men det är smällar man får ta 🙂

-----

Hej,

som idog cykelpendlare undrar jag bara några saker med anledning av din artikel:

1. Varför bli

Jag hoppas att ni har rätt, men det jag har observerat de senaste åren pekar åt andra hållet. Läsarkommentarer efter olycksrapporteringar är mardrömskommentarer att läsa och jag tycker nog att DN spär på rejält med sina inlägg om lycraklädda TdF-wannabes