Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 15:23Att icke-cyklister stör sig på cyklister beror nog främst på att många cyklister beter sig riktigt dåligt i trafiken. Däremot tror jag att de egentligen har ganska lätt att stå ut med cyklisters kläder, prislappen på cyklar etc.
Rimligtvis kan en bilist
Att icke-cyklister stör sig på cyklister beror nog främst på att många cyklister beter sig riktigt dåligt i trafiken. Däremot tror jag att de egentligen har ganska lätt att stå ut med cyklisters kläder, prislappen på cyklar etc.
Rimligtvis kan en bilist
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 15:33Jag förstår inte att ni tar DN-inlägget så jäkla seriöst.
Jag förstår inte att ni tar DN-inlägget så jäkla seriöst.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 15:36Jag vet inte varför de fem-sex olika bilisterna under Roslagsloppet skulle hämnas på oss 10 tjejer. Vi bröt inte mot någon lag, vi betedde oss inte konstigt, vi vinglade inte, vi gjorde inga fula tecken. Ändå upplevde vi fruktansvärt hänsynslösa bilister
Jag vet inte varför de fem-sex olika bilisterna under Roslagsloppet skulle hämnas på oss 10 tjejer. Vi bröt inte mot någon lag, vi betedde oss inte konstigt, vi vinglade inte, vi gjorde inga fula tecken. Ändå upplevde vi fruktansvärt hänsynslösa bilister
Quote from Rasmus Olsson on 23 September 2011, 15:39Charlotta, polisen tycker et är ok att ta lagen i egna händer, då antingen vägrar ta emot en polisanmälan eller lägger ned den fortare än du hinner prutta. Lagens korta arm säger alltså att det är ok att köra på cyklister. Vi är de nya judarna, negrerna e
Charlotta, polisen tycker et är ok att ta lagen i egna händer, då antingen vägrar ta emot en polisanmälan eller lägger ned den fortare än du hinner prutta. Lagens korta arm säger alltså att det är ok att köra på cyklister. Vi är de nya judarna, negrerna e
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 15:42Jag är tjej, så jag pruttar icke.
Jag är tjej, så jag pruttar icke.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 15:46Låg - och ohållbar - retorik att jämföra cykelburna med folkgrupper som utsatts för otroliga grymheter.
Låg - och ohållbar - retorik att jämföra cykelburna med folkgrupper som utsatts för otroliga grymheter.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 16:09"Varför?"
Av den enkla anledningen att bilister gör som cyklister. De noterar rötäggen och dömer övriga efter detta. En cyklist bryter mot en lag ger att cyklister ses som lagolydiga. En bilist kör nära en cyklist ger att bilister är hänsynslösa.
Ganska
"Varför?"
Av den enkla anledningen att bilister gör som cyklister. De noterar rötäggen och dömer övriga efter detta. En cyklist bryter mot en lag ger att cyklister ses som lagolydiga. En bilist kör nära en cyklist ger att bilister är hänsynslösa.
Ganska
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 16:53Förutom att det inte raljeras om bilisternas bilkörning och bilister som kollektiv i det här sammanhanget, så missar du den viktigaste poängen av alla och den är att man inte "hämnas" eller "uppfostrar" en oskyddad trafikant med sin bil.
Förutom att det inte raljeras om bilisternas bilkörning och bilister som kollektiv i det här sammanhanget, så missar du den viktigaste poängen av alla och den är att man inte "hämnas" eller "uppfostrar" en oskyddad trafikant med sin bil.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 17:07Jag vill mest veta hur det hemliga tecknet ser ut.
Jag vill mest veta hur det hemliga tecknet ser ut.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 17:10"så missar du den viktigaste poängen av alla och den är att man inte "hämnas" eller "uppfostrar" en oskyddad trafikant med sin bil"
Gör jag? Hur då? Tycker jag inte att det är dumt att det förekommer? Har det verkat otydligt så kan jag poängtera att jag
"så missar du den viktigaste poängen av alla och den är att man inte "hämnas" eller "uppfostrar" en oskyddad trafikant med sin bil"
Gör jag? Hur då? Tycker jag inte att det är dumt att det förekommer? Har det verkat otydligt så kan jag poängtera att jag