Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävlingspendlarna "utvecklas"
You need to log in to create posts and topics.

E.E. om du döpt om mig så är svaret att du ska ge stopptecken för att bakomvarande ska hinna reagera. Samma som med att ge tecken för att du ska svänga höger eller vänster. Du kan aldrig förutsätta att den bakom förstår sig på telepati eller tankeläsning.

Har jag nämn något om att inte hjälpa till?

Näe, flåt, jag läste läste slarvigt. Men vet inte var du bor, Men i Stockholm är det nu så trångt på cykelbanorna att vi likt bilar måste ligga med ca 3 sekunders mellanrum. Det är så många cyklar så det kräver de grönljus vid Slussen innan jag kommer öve

Jag tycker att de flesta snarare verkar ha 0,03s tidsmellanrum...

Håller med Fredrik, jag tävlar som cyklist, har då gärna bara några centimeter till framförvarande och den som är bakom. Men inte när jag pendlar, och 0,03sekunder känns tyvärr som det vanliga.

I Tjabostan tävlar cykelpendlarna.

Ja, en del verkar tyvärr göra det...

David & Fredrik.. Ja så är det. Otaliga gånger som jag har blivit omkörd av någon som sedan vänder sig om titt som tätt för att se om de lyckats få en lucka. Jag skrattar varje gång.

Jag fick många överraskningar och aha-upplevelser första gången jag cyklade till jobbet.
Det positiva är att det lätt är 20-30 gånger så många cykelpendlare som i Blöteborg.

Tror inte folk ligger 20,8 cm bakom varandra inne istan. 5-10 meter är mina erfarenheter.

Och vid 0,03 sekunder hinner du inte ens tänka 0,03.