Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 20:35Iberia är det dyraste jag åkt med. € 75 enkel resa med cykel.
Åkte med China air till Australien, lämnade in cykeln utan väska, den kom fram utan en skråma. Såg cykeln vid omlastningen i Peking, då bar de cykeln ner från planet. ( ingen extra kostnad, ba
Iberia är det dyraste jag åkt med. € 75 enkel resa med cykel.
Åkte med China air till Australien, lämnade in cykeln utan väska, den kom fram utan en skråma. Såg cykeln vid omlastningen i Peking, då bar de cykeln ner från planet. ( ingen extra kostnad, ba
Quote from Funbeat user on 29 December 2011, 08:07Jag har själv använt en mjuk väska på längre flygresor utan problem. Skyddar cykeln med liggunderlag.
Jag har själv använt en mjuk väska på längre flygresor utan problem. Skyddar cykeln med liggunderlag.
Quote from Funbeat user on 1 January 2012, 20:48Uppgradera flygbiljetten till affärsklass, då får man ta med den gratis utan problem.
Uppgradera flygbiljetten till affärsklass, då får man ta med den gratis utan problem.
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 14:22Eh? Uppgradering till business class brukar väl vara bra mycket dyrare än extra specialbagage (~1000kr t.o.r). Lägger hellre slantarna på nya lätta cykeldelar än ett glas skumpa vid take-off (H)
Eh? Uppgradering till business class brukar väl vara bra mycket dyrare än extra specialbagage (~1000kr t.o.r). Lägger hellre slantarna på nya lätta cykeldelar än ett glas skumpa vid take-off (H)
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 22:49Kanske en urdum fråga, men funkar det att packa med CO2 patronerna eller räknas det som farligt gods?
Kanske en urdum fråga, men funkar det att packa med CO2 patronerna eller räknas det som farligt gods?
Quote from Mikaela Lexén on 4 January 2012, 22:53Jag har hört att andra har blivit stoppade med kolsyrepatroner. Själv har jag, vid åtminstone två tillfällen, haft ett par patroner i sadelväskan som varit monterad på cykeln i cykelväskan utan att få några problem.
Tror inte du får ha dem i handbagaget,
Jag har hört att andra har blivit stoppade med kolsyrepatroner. Själv har jag, vid åtminstone två tillfällen, haft ett par patroner i sadelväskan som varit monterad på cykeln i cykelväskan utan att få några problem.
Tror inte du får ha dem i handbagaget,
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 23:28All gas el. veska under trykk er inte tillåten, hverken i bagasje eller i handbagasjen.
Det har noget med lavre lufttrykk i 10 km høgde... ;). It is a bomb.....
All gas el. veska under trykk er inte tillåten, hverken i bagasje eller i handbagasjen.
Det har noget med lavre lufttrykk i 10 km høgde... ;). It is a bomb.....
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 23:33Okej, misstänkte det. Tack för svaren 🙂
Okej, misstänkte det. Tack för svaren 🙂
Quote from ellen olsson on 4 January 2012, 23:58Olika bolag har olika regler men det brukar gå bra. Ryanair har länge haft en småmysko gräns på två patroner. En bra minipump är dock bra mycket smidigare att plocka med.
Olika bolag har olika regler men det brukar gå bra. Ryanair har länge haft en småmysko gräns på två patroner. En bra minipump är dock bra mycket smidigare att plocka med.
Quote from Lena O on 5 January 2012, 09:17do they let the air out of the planes tyres after takeoff?
do they let the air out of the planes tyres after takeoff?