Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTa med cykeln på flyget
You need to log in to create posts and topics.

Aha det var inte så illa. Då blir det nästan samma pris som för Roseväskan om kursen ligger på ca 9kr... 8,87 enligt DI idag.

Jag får väl ta och göra ett försök och slå till på bike discount. Det blir nog närmaste företagsposten... Den ligger rätt nära

Jag reagerade också på vikten och skaffade mig en mjuk vadderad väska från CRC. 6 kg väger den o komplett cykel 8kg, så det finns plats för mer om man vill.

Skulle inte våga lägga en cocosram i en mjukväska...

Nä jag har iofs alu-ram men var ändå tveksam tills det stöp på att de där hard-case väskorna är ganska tunga i sig. Men när jag fick hem min CRC-väska kändes den helt okej, inte sämre än en pappkartong som en del kör med, tjockt vadderad och stabil. Det j

En snilleblixt!!

Mjuk väska. Sen köper jag frigolit och skär ut så att det går att lägga cykel och hjul inuti!!

Eller så tar man och plastar in hela cykeln, sen plastar man in den mjuka väskan inuti som ett foder och trycker sen i byggskum som padding

Några meter bubbelplast kan vara bra, i en mjukväska.
Annars en kartong från cykelhandlaren, med skum fyllningsbitar.

En annan fråga, vad är det för skillnad på ROSE väskan och B&W väskan?

Det ser rätt lika ut!

Nåväl, den "mjuka" väska jag skaffade mig är ordentligt vadderad så det lär nog inte behövas några extra vadderingar. Möjligen om jag vill att den ska bli mer styv, att jag lägger in 2 tunna plywoodskivor för att styva upp den lite på långsidorna. Jag bed

Då kan man ha högprofil+bergshjulen på sidorna i den mjuka väskan.

Mjuk vadderad väska och rörisolering från Biltema http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ror/Tillbehor/Rorisolering-860018/
har fungerat alldeles utmärkt för mig och min sambo vid ett flertal resor.