Quote from ellen olsson on 16 January 2012, 15:26Jag brukar göra ett par resor varje år och föredrar att resa med en mjuk väska med hård botten framför en hårdskalsväska. Några av de fördelar jag sett och ser är:
- Den är lättare
- Den är lättare att bära där man behöver det. Testa att åka tåg i t.ex.
Jag brukar göra ett par resor varje år och föredrar att resa med en mjuk väska med hård botten framför en hårdskalsväska. Några av de fördelar jag sett och ser är:
- Den är lättare
- Den är lättare att bära där man behöver det. Testa att åka tåg i t.ex.
Quote from Rasmus Olsson on 16 January 2012, 18:10Jag ahr en mjuk väska, å det är ett fasligt släpande, det frestar på axlar och rygg. I trappor måste jag lyfta skiten över huvudet.
Den där hårda väskan har fyra hjul, gôrsmidigt att dra.
Jag ahr en mjuk väska, å det är ett fasligt släpande, det frestar på axlar och rygg. I trappor måste jag lyfta skiten över huvudet.
Den där hårda väskan har fyra hjul, gôrsmidigt att dra.
Quote from ellen olsson on 16 January 2012, 18:55Du ska ha en mjuk väska med hård botten och hjul. Då får du det bästa av båda världarna.
Du ska ha en mjuk väska med hård botten och hjul. Då får du det bästa av båda världarna.
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 14:09En hård väska känns som säkrare... Mjuk då gäller det att lita på att den inte hamnar i kläm. Det är väl inte bara hur de slänger omkring väskorna utan även hur de ligger lastade...Lägger de en mjuk väska högst upp eller?
Evoc verkar vara en grym väska
En hård väska känns som säkrare... Mjuk då gäller det att lita på att den inte hamnar i kläm. Det är väl inte bara hur de slänger omkring väskorna utan även hur de ligger lastade...Lägger de en mjuk väska högst upp eller?
Evoc verkar vara en grym väska
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 14:13"Mjuk då gäller det att lita på att den inte hamnar i kläm"
Det är därför jag funderar på ett par tunna plywoodskivor som komplement att stoppa i vid flygresor.
"Mjuk då gäller det att lita på att den inte hamnar i kläm"
Det är därför jag funderar på ett par tunna plywoodskivor som komplement att stoppa i vid flygresor.
Quote from ellen olsson on 17 January 2012, 14:33Jag anser mig ha relativt mycket erfarenhet av att resa med cykel i olika väskor och baserat på mina erfarenheter så har Evoc den smartaste varianten som är någorlunda smidig att få tag på.
Jag har flugit med en mjuk (CykelCitys mjuka), två olika mjuka m
Jag anser mig ha relativt mycket erfarenhet av att resa med cykel i olika väskor och baserat på mina erfarenheter så har Evoc den smartaste varianten som är någorlunda smidig att få tag på.
Jag har flugit med en mjuk (CykelCitys mjuka), två olika mjuka m
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 18:25nu blir jag fundersam, jag som nästan var bombsäker på att jag ska ha en hård B&W väska svart eller á la Rose....
nu blir jag fundersam, jag som nästan var bombsäker på att jag ska ha en hård B&W väska svart eller á la Rose....
Quote from Rasmus Olsson on 17 January 2012, 18:27Jag tänkte som så, att välter väskan å det hamnar 2 ton väskor ovanpå, är inte cocosramen så fin sen om jag har en mjuk väska. Å ska det stoppas in massa plankor - då är det väl lika bra köpa en hård.
Köp en hård nu. Seså!
Jag tänkte som så, att välter väskan å det hamnar 2 ton väskor ovanpå, är inte cocosramen så fin sen om jag har en mjuk väska. Å ska det stoppas in massa plankor - då är det väl lika bra köpa en hård.
Köp en hård nu. Seså!
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 18:31Ta en dansk flygtur med cykeln. Cykla till flygplatsen, vrid styret, ta av pedalerna och lämna in cykeln. Fungerar bättre än väska. Bagaget tages i ryggsäck, Resan avnjutes i cykelkläder o flipflops.
Ta en dansk flygtur med cykeln. Cykla till flygplatsen, vrid styret, ta av pedalerna och lämna in cykeln. Fungerar bättre än väska. Bagaget tages i ryggsäck, Resan avnjutes i cykelkläder o flipflops.
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 18:46Bruse, du har rätt... Känslan att ha en hård gör nog att jag kan koppla av på resan mot att ha en mjuk och hoppas att väskhanteringen ska vara ödmjuk...
Ifall att jag köper nya hjul på resan... (mja det händer nog inte) då tar jag dem som handbagage... G
Bruse, du har rätt... Känslan att ha en hård gör nog att jag kan koppla av på resan mot att ha en mjuk och hoppas att väskhanteringen ska vara ödmjuk...
Ifall att jag köper nya hjul på resan... (mja det händer nog inte) då tar jag dem som handbagage... G