Quote from ellen olsson on 17 January 2012, 19:00De hårda väskorna blir betydligt mer misshandlade än de mjukare men jag ska inte hindra er från att skaffa er egna erfarenheter. 🙂
Jag vet inte riktigt varifrån alla vanföreställningar om flygbagage kommer ifrån men det är rätt noga med ilastning.
De hårda väskorna blir betydligt mer misshandlade än de mjukare men jag ska inte hindra er från att skaffa er egna erfarenheter. 🙂
Jag vet inte riktigt varifrån alla vanföreställningar om flygbagage kommer ifrån men det är rätt noga med ilastning.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 10:41Efter att ha stått på en flygplats i europa och sett väskorna åka uppför ett transportband till flygplanshöjd och sedan trilla rakt ner i marken istället för in i flygplanet så är jag lite skeptisk till den allmänna bagagehanteringen på flygplatser. 😉
Efter att ha stått på en flygplats i europa och sett väskorna åka uppför ett transportband till flygplanshöjd och sedan trilla rakt ner i marken istället för in i flygplanet så är jag lite skeptisk till den allmänna bagagehanteringen på flygplatser. 😉
Quote from ellen olsson on 18 January 2012, 13:58Vad var det för bagage då?
Man ska inte bortse från att cyklar pga. massa och storlek hanteras separerat från övrigt bagage för att kunna lastas på ett bra och utrymmeseffektivt sätt. Jag har sett mina cykelväskor lastas och lossas flera gånger.
Vad var det för bagage då?
Man ska inte bortse från att cyklar pga. massa och storlek hanteras separerat från övrigt bagage för att kunna lastas på ett bra och utrymmeseffektivt sätt. Jag har sett mina cykelväskor lastas och lossas flera gånger.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 14:51Om jag nu ska titta efter en mjuk väska. Vilken ger bra valuta för pengarna??
har precis läst igenom denna
http://www.dcrainmaker.com/2011/02/how-i-travel-with-my-bike.html
Där han nämner att det är rätt bra att väskan inte ser ut som en cykelväska...
Om jag nu ska titta efter en mjuk väska. Vilken ger bra valuta för pengarna??
har precis läst igenom denna
http://www.dcrainmaker.com/2011/02/how-i-travel-with-my-bike.html
Där han nämner att det är rätt bra att väskan inte ser ut som en cykelväska...
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 15:03Snålhet kan ju kosta på sikt. Som sagt, genom att checka in det som specialbagage bör man väl förvänta sig att det också blir behandlat som sådant och inte kastas omkring hursomhelst. Skulle det av någon anledning försvinna eller gå sönder om det är inche
Snålhet kan ju kosta på sikt. Som sagt, genom att checka in det som specialbagage bör man väl förvänta sig att det också blir behandlat som sådant och inte kastas omkring hursomhelst. Skulle det av någon anledning försvinna eller gå sönder om det är inche
Quote from Rasmus Olsson on 18 January 2012, 15:16Ja, kostar det 400-600 kronor extra för att checka in en cykelväska, förväntar jag mig fanimej att det hanteras på ett annat sätt än vanliga väskor.
Ja, kostar det 400-600 kronor extra för att checka in en cykelväska, förväntar jag mig fanimej att det hanteras på ett annat sätt än vanliga väskor.
Quote from ellen olsson on 18 January 2012, 15:26Niclas: De flesta flygbolag i Europa tar extra för cykel om du inte klarar den vanliga viktgränsen. De har ofta generösare viktgränser i USA vilket gör att det, på ett helt annat sätt än här, kan löna sig att bara ha ett "stort kolli".
Niclas: De flesta flygbolag i Europa tar extra för cykel om du inte klarar den vanliga viktgränsen. De har ofta generösare viktgränser i USA vilket gör att det, på ett helt annat sätt än här, kan löna sig att bara ha ett "stort kolli".
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 15:32Det gäller att klara maxmåttet också.
Det gäller att klara maxmåttet också.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 15:35Enligt vad jag fått som svar från olika bolag när jag frågade, så är det inte bara vikten utan även storleken på bagaget som avgör. Verkar vara en gräns om 158cm, höjd+längd+bredd. Så säger reglerna iallafall, men det är möjligt att det går att göra undan
Enligt vad jag fått som svar från olika bolag när jag frågade, så är det inte bara vikten utan även storleken på bagaget som avgör. Verkar vara en gräns om 158cm, höjd+längd+bredd. Så säger reglerna iallafall, men det är möjligt att det går att göra undan
Quote from Funbeat user on 19 January 2012, 16:32hm, det blir väl den mindre av de hårda väskorna från B&W. Får vänta tills de har den igen på bike discount...
hm, det blir väl den mindre av de hårda väskorna från B&W. Får vänta tills de har den igen på bike discount...