Quote from Guest on 28 May 2009, 13:35För att inte helt kapa en tråd som blev till en intressant diskussion om träningskompisar startar jag här ett nytt ämne.
Långdistanslöpare verkar vara ett släkte av oförbätterliga ensamvargar, som samtidigt är väl medvetna om det sköra band mellan oss mä
För att inte helt kapa en tråd som blev till en intressant diskussion om träningskompisar startar jag här ett nytt ämne.
Långdistanslöpare verkar vara ett släkte av oförbätterliga ensamvargar, som samtidigt är väl medvetna om det sköra band mellan oss mä
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 13:45Det är stor skillnad för den yppersta eliten och för oss som ännu bara tillhör motionärerna. Då menar jag den fördel man har av lägre luftotstånd. Den är för oss närmast försumbar.
Det är en annan fråga om man sedan drar fördel mentalt av att springa i e
Det är stor skillnad för den yppersta eliten och för oss som ännu bara tillhör motionärerna. Då menar jag den fördel man har av lägre luftotstånd. Den är för oss närmast försumbar.
Det är en annan fråga om man sedan drar fördel mentalt av att springa i e
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 14:25Jag är i regel intresserad av så bra sluttid som möjligt och är ganska bra på att både disponera krafterna och motivera mig till maxning utan sällskap. Därav springer jag oftast mina egna lopp. Att haka på någon som springer för lite långsamt eller för fo
Jag är i regel intresserad av så bra sluttid som möjligt och är ganska bra på att både disponera krafterna och motivera mig till maxning utan sällskap. Därav springer jag oftast mina egna lopp. Att haka på någon som springer för lite långsamt eller för fo
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 14:47Men tar de för givet om de ändå är artiga nog att fråga?
Jag som inte är erfaren tycker att jag springer bättre med folk bakom hälarna än framför så jag skulle nog bara bli sur om nån gick in för att "dra" mig i ett lopp.
Helt psykologiskt för min del -
Men tar de för givet om de ändå är artiga nog att fråga?
Jag som inte är erfaren tycker att jag springer bättre med folk bakom hälarna än framför så jag skulle nog bara bli sur om nån gick in för att "dra" mig i ett lopp.
Helt psykologiskt för min del -
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 14:51Är det tävling är det väl tävling och då får man ta rygg på vem man vill och dra om/när man vill.
Är det tävling är det väl tävling och då får man ta rygg på vem man vill och dra om/när man vill.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 15:01För att säga samma sak som Jack Twist fast med fler ord:
Det finns en person här på FunBeat som har följande motto: "Träning är Träning o Tävling är Tävling". Det är tänkvärt i många sammanhang.
För tävlingar finns tävlingsregler. Det som inte regleras
För att säga samma sak som Jack Twist fast med fler ord:
Det finns en person här på FunBeat som har följande motto: "Träning är Träning o Tävling är Tävling". Det är tänkvärt i många sammanhang.
För tävlingar finns tävlingsregler. Det som inte regleras
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 15:01Jag håller med AT, jag tycker det är jättejobbigt att ligga i rygg även om jag bara motionsjoggar. Jag blir stressad över att jag alltid tycks hamna 3 steg efter. Då är det skönare att ligga först även om farten blir det samma.
Men jag har faktiskt lit
Jag håller med AT, jag tycker det är jättejobbigt att ligga i rygg även om jag bara motionsjoggar. Jag blir stressad över att jag alltid tycks hamna 3 steg efter. Då är det skönare att ligga först även om farten blir det samma.
Men jag har faktiskt lit
Quote from Håkan Öhling on 28 May 2009, 15:02Jag kan ta rygg på någon som passerar mig på tävling om jag behöver öka farten. Skulle aldrig falla mig in att fråga. Om någon ligger bakom mig, har jag ingen aning om det.
Jag kan ta rygg på någon som passerar mig på tävling om jag behöver öka farten. Skulle aldrig falla mig in att fråga. Om någon ligger bakom mig, har jag ingen aning om det.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 15:03Jag springer alltid mitt eget lopp. Vill folk lägga sig bakom mig så stör det mig inte det minsta. Jag tvekar inte heller att utnyttja någons rygg om det passar mitt tempo.
Jag springer alltid mitt eget lopp. Vill folk lägga sig bakom mig så stör det mig inte det minsta. Jag tvekar inte heller att utnyttja någons rygg om det passar mitt tempo.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 15:21Håller med, min rygg är gratis, vill någon ligga där så är det okej så länge de inte trampar av mig skorna. På samma sätt kan det vara behagligt att ta en rygg ett tag ibland. Men det är inte att springa tillsammans egentligen. Tillsammans har jag bara sp
Håller med, min rygg är gratis, vill någon ligga där så är det okej så länge de inte trampar av mig skorna. På samma sätt kan det vara behagligt att ta en rygg ett tag ibland. Men det är inte att springa tillsammans egentligen. Tillsammans har jag bara sp