Quote from Elias Engqvist on 28 May 2009, 16:47Lite intressant att jämföra detta med linjelopp på cykel där luftmotståndet betyder så mycket mer - där blir den som inte drar impopulär ganska snabbt...
Lite intressant att jämföra detta med linjelopp på cykel där luftmotståndet betyder så mycket mer - där blir den som inte drar impopulär ganska snabbt...
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 17:08Ähhh, inte blir man det på tävlingar!
Det är just det som är en del av de oskrivna reglerna och dålig hörsel.
>Hur mycket går det att undvika vindeksem i det här gänget?
Ähhh, inte blir man det på tävlingar!
Det är just det som är en del av de oskrivna reglerna och dålig hörsel.
>Hur mycket går det att undvika vindeksem i det här gänget?
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 17:25Kajsa, för mig slår du huvudet på spiken (hmm, tredje gången jag skriver det idag tror jag). Det jag kan känna är att det dels kräver en massa energi och koncentration och övning att hålla ett tempo, dels att det blir ett visst inslag av press då jag förv
Kajsa, för mig slår du huvudet på spiken (hmm, tredje gången jag skriver det idag tror jag). Det jag kan känna är att det dels kräver en massa energi och koncentration och övning att hålla ett tempo, dels att det blir ett visst inslag av press då jag förv
Quote from Håkan Öhling on 28 May 2009, 19:58När man springer i grupp blir det väl snabbt 2-3 i bredd. Då vet man inte vem som bestämmer farten längst fram utan alla anpassar sig.
När man springer i grupp blir det väl snabbt 2-3 i bredd. Då vet man inte vem som bestämmer farten längst fram utan alla anpassar sig.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 20:00Det beror på loppet skulle jag säga. Om det blåser brukar jag ta rygg ibland. Sen när jag vilat mig ett tag brukar jag försöka gå om. Då får ju den jag sprang om hänga tills han tycker det går för sakta. Inga ryck från mig dock, då jag kan ha nytta av dem
Det beror på loppet skulle jag säga. Om det blåser brukar jag ta rygg ibland. Sen när jag vilat mig ett tag brukar jag försöka gå om. Då får ju den jag sprang om hänga tills han tycker det går för sakta. Inga ryck från mig dock, då jag kan ha nytta av dem
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 20:08På stockholmsmaran förra året aktade jag mig noga för att ligga för nära bakom någon andra varvet. Detta efter att ett par gånger brakat rakt in i personer där orken bara helt plötsligt tog slut och personen tvärnitade mitt i banan. Man är ju inte så kvi
På stockholmsmaran förra året aktade jag mig noga för att ligga för nära bakom någon andra varvet. Detta efter att ett par gånger brakat rakt in i personer där orken bara helt plötsligt tog slut och personen tvärnitade mitt i banan. Man är ju inte så kvi
Quote from Jonny Persson on 28 May 2009, 20:27Är det tävling och det handlar om placeringar så vill jag inte ha någon i ryggen ensidigt. Märker jag att någon ligger i rygg för länge utan att vilja dra så kliver jag åt sidan rätt resolut för att markera att jag vill ha hjälp. Gjorde det senast för två
Är det tävling och det handlar om placeringar så vill jag inte ha någon i ryggen ensidigt. Märker jag att någon ligger i rygg för länge utan att vilja dra så kliver jag åt sidan rätt resolut för att markera att jag vill ha hjälp. Gjorde det senast för två
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 20:56Bättre att vara "dörrvakt" och hålla ordning i kantvinden.
Bättre att vara "dörrvakt" och hålla ordning i kantvinden.
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 12:17Jag har inget emot att hjälpa nån, om någon har nytta av mig med min ringa hastighet, men jag vill inte ha dem _bakom_ mig för då blir jag stressad. Känner jag att någon ligger precis bakom mig drar jag mig reflexmässigt längre åt höger för att släppa för
Jag har inget emot att hjälpa nån, om någon har nytta av mig med min ringa hastighet, men jag vill inte ha dem _bakom_ mig för då blir jag stressad. Känner jag att någon ligger precis bakom mig drar jag mig reflexmässigt längre åt höger för att släppa för
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 14:18Jag brukar försöka hitta någon att ta rygg på men jag har märkt att det finns idioter som lägger sig verkligen precis bakom. Det är irriterande.
Men att ligga 5-10m bakom och bara försöka hålla samma tempo som tycker jag är helt ok och folk får gärna gör
Jag brukar försöka hitta någon att ta rygg på men jag har märkt att det finns idioter som lägger sig verkligen precis bakom. Det är irriterande.
Men att ligga 5-10m bakom och bara försöka hålla samma tempo som tycker jag är helt ok och folk får gärna gör