Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTacx Flow Multiplayer eller Tacx …
You need to log in to create posts and topics.

Gå in i Analyse delen av TTS3. Det är därifrån man exporterar HRM-filer.

Bra att veta är att from TTS 3.11 behöver man en licens att få använda Google Earth funktionen till en kostnad av 30 EUR / år. Lite sniket tycker jag och inget jag kommer använda i fortsättningen.

Google license needed
Due to a decision by Google, Tacx

Man verkar behöva licensen för att importera GPS data från riktiga turer med. Jag skulle vilja ha in turen med höjd och så men bryr mig inte om jag får Street View eller inte.
Någon som har en work around för detta?

Om du har TTS 3 så ska GPS import och att köra GPS-filer fungera upp till version 3.10, dvs om man inte uppdaterar TTS efter det så ska det fungera. Så var det åtminstone förra veckan. Det finns mkt info om detta på tacx forumet.

Jag har uppgraderat till

Håller med Niklas. Jag är inte intresserad av någon Street View för den funkar ändå inte här i obygden. Och varför blanda in Google? En GPS-logg från tex Garmin har väl all data som behövs, eller? Jag kan få upp höjdkurvor i Garmin Connect utan att ha en

Nu behöver man ju inte bara köra sina egna inspelade GPS-rundor i TTS. Det finns massor av andra turer som ser bra ut i Google Earth att hämta från Tacx Bikenet och andra ställen. Själv körde jag nyss i härlig tur i San Francisco med en del tuffa backar i

PeterB: Jag exporterade just en test som HRM och det funkade att importera till FB. Men vart försvann är effekten? :@

Jag exporterade också som XML och där fanns effekten med. Men det får jag inte in i FB.

Laddade ner demo-versionen av SportTracs och de

Hittade en plugin. Funkar!

En mycket intressant diskussion måste jag säga eftersom jag är i färd med att köpa en trainer.... men, funkar något av detta på en mac? Tänkte att jag skulle försöka undvika windows även i detta avseende...

Svar nej
Men du kan köra bootcamp.
Alternatvit köra virtuellt men där är jag mer osäker på oom det fungerar bra.