Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTankar när ni springer??
You need to log in to create posts and topics.

Kanske låter som ett skämt men det är åtminstone inte tänkt så. När jag springer så drömmer jag mig bort till nån tävlingssituation eller projicerar nåt inför mig som ett slags pepping.

Skratta lam men när jag var yngre fantiserade jag ibland om att jag

Försöker ha talbok eller åtm intressant P1-program i spelaren när jag springer. Annars blir det lätt att tankarna flyr till jobbet, o det känns ju onödigt på fritiden 🙂

Jag tror att det är bra att fantisera om eventuella resultat eller åtminstone sägs det vara bra för laddning inför tävling. När jag tävlade kunde jag också emellanåt fantisera om hur jag vann stort över mina motståndare, hur jag fylld av smidighet, kraft

Jag brukar oftast springa till musik, då slappnar jag av mer och tycker att jag inte känner mig lika trött än om jag inte har musik.

Visst kommer det lite tankar emellanåt också, det är för mig positiva tankar, t.ex. att jag känner mig duktig som tränar

Ibland tänker jag ingenting utan springer bara, men ibland vandrar tankarna iväg. Det kan vara allt mellan himmel och jord. T.ex hur man halvt slog ihjäl sig på studsmattan förra festen när man trodde man var elitgymnast, eller vad som måste fixas på bile

Själv tänker jag på hur jag springer, på att dra upp bakre foten snabbt i riktning mot höften, på att hålla kroppen stabil, på att inte försöka sträcka eller lyfta fram foten, på att landa under kroppen, på att hålla rätt tempo, etc. Det finns inte riktig

När jag ska försöka hålla nåt vidare tempo så försöker jag göra allt för att hålla tankarna borta från hur jobbigt det är. Fokuserar som en laser på hållningen, kadensen, osv. Börjar tankarna vandra så hamnar de förr eller senare på det hägrande målet oc

När jag springer i vanligt distanstempo får tankarna fara omkring hur som helst. Det är aldrig några peppande fantasier om att gå i mål i en OS-final eller liknande. Eftersom de här passen inte är så ansträngande blir det mer som meditation där man kan pa

Spännande...
Visst är det så att mina tankar egentligen är positiva tankar som ska slå bort det jobbiga (eller tråkiga). Jag tycker också att negativa tankar ibland har kortat sträckan eller dragit ner tempot.

Börjar man fundera i banorna om hur långt de

Allt som oftast faller jag in i jobbet när jag springer och det påverkar ofta löpningen både positivt och negativt. För ett halvår sedan gav irritation och ilska tt om bränsle till långa löpturer.
Numera händer det tvärt om att jag saktar ner rejält när