Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 16:34Jag brukar tänka på döden 😉
Jag brukar tänka på döden 😉
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 19:47Under tuffa pass kommer jag på mig själv med att nynna en melodi i huvudet i takt med stegen. Olika melodier varje gång; gamla dingar brukar dyka upp utan uppenbar anledning.
Under tuffa pass kommer jag på mig själv med att nynna en melodi i huvudet i takt med stegen. Olika melodier varje gång; gamla dingar brukar dyka upp utan uppenbar anledning.
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 20:29Jag studerar omgivningen väldigt mycket när jag springer, och täker på sånt jag ser. Eller som idag, när jag sprang hem efter en jobbig arbetsdag; stampade liksom ur mig allt det jobbiga. Det var en lärare som berättade det vid nått tillfälle; när han var
Jag studerar omgivningen väldigt mycket när jag springer, och täker på sånt jag ser. Eller som idag, när jag sprang hem efter en jobbig arbetsdag; stampade liksom ur mig allt det jobbiga. Det var en lärare som berättade det vid nått tillfälle; när han var
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 23:10"Tankar under löpning"...borde finnas en jättefet bok om det här. Alla tänker ju när dom kutar å alla tänker väl olika å på olika saker. En del gör nåt parallellet medans dom ränner iväg...Henrik sjunger och det kan jag själv göra från och till...lite fra
"Tankar under löpning"...borde finnas en jättefet bok om det här. Alla tänker ju när dom kutar å alla tänker väl olika å på olika saker. En del gör nåt parallellet medans dom ränner iväg...Henrik sjunger och det kan jag själv göra från och till...lite fra
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 06:36Det är väldigt ofta en hel del olika tankar, inte speciellt ofta som det är 100 % fokus på hållning och annat. Det är jobbet och familjen, kompisar. Saker man ska göra eller saker man gjort.
Springer man i skogen, på tekniska stigar så blir det mest foku
Det är väldigt ofta en hel del olika tankar, inte speciellt ofta som det är 100 % fokus på hållning och annat. Det är jobbet och familjen, kompisar. Saker man ska göra eller saker man gjort.
Springer man i skogen, på tekniska stigar så blir det mest foku
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 14:40När jag var yngre brukade jag låtsas att jag var elitlöpare och tränade inför ett stort mästerskap. Jag var lika snabb som kenyanskorna och hade slagit Sara Vedlunds svenska rekord flera gånger.
Idag blir det tyvärr inte så mycket löpning eftersom jag r
När jag var yngre brukade jag låtsas att jag var elitlöpare och tränade inför ett stort mästerskap. Jag var lika snabb som kenyanskorna och hade slagit Sara Vedlunds svenska rekord flera gånger.
Idag blir det tyvärr inte så mycket löpning eftersom jag r
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 17:52En tanke som gnagde i huvudet sist när jag var ute och sprang,
varför kan man inte ha nån form av belysning på milen i skatås?
Nu när vintern kommer så blir det bäcksvart efter1600!
Annars är löpning den bästa meditation som finns (utan musik).;)
En tanke som gnagde i huvudet sist när jag var ute och sprang,
varför kan man inte ha nån form av belysning på milen i skatås?
Nu när vintern kommer så blir det bäcksvart efter1600!
Annars är löpning den bästa meditation som finns (utan musik).;)
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 18:35Jag måste nästan hålla med Tomas om att löpning nästan kan vara den bästa meditationen.. Inte riktigt som sittande meditation, zazen - men ändå väldigt bra.
Men precis som i zazen så kan det ibland virvla runt massor av tankar i huvudet; positiva, negati
Jag måste nästan hålla med Tomas om att löpning nästan kan vara den bästa meditationen.. Inte riktigt som sittande meditation, zazen - men ändå väldigt bra.
Men precis som i zazen så kan det ibland virvla runt massor av tankar i huvudet; positiva, negati
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 19:50nu har jag snittat 5:36 hittills över 4 km fast jag siktade på 6-tempo och och då har jag 24 sek upp på varje km som jag kan ha nytta av på slutet och 24 sek på 4 km blir 6 sek på varje nej fan det blir tvärt om det blir ju 96 sek och det är 300 meter ung
nu har jag snittat 5:36 hittills över 4 km fast jag siktade på 6-tempo och och då har jag 24 sek upp på varje km som jag kan ha nytta av på slutet och 24 sek på 4 km blir 6 sek på varje nej fan det blir tvärt om det blir ju 96 sek och det är 300 meter ung
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 23:33Vid lugna distanspass kan det vara vad som helst. Lösa problem fungerar dock inte för mig, men hjärnan kan koppla av så att saker och ting känns lättare efteråt.
Vid hårdkörning är det annorlunda. Ofta kommer tankarna att det är jobbigt. En variant är at
Vid lugna distanspass kan det vara vad som helst. Lösa problem fungerar dock inte för mig, men hjärnan kan koppla av så att saker och ting känns lättare efteråt.
Vid hårdkörning är det annorlunda. Ofta kommer tankarna att det är jobbigt. En variant är at