Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTankar när ni springer??
You need to log in to create posts and topics.

Stämmer hyfsat bra på mig också som Peter beskrivit det. Med ett undantag - och det är det där räknandet på tider. Det är ytterst sällan jag bryr mig om tiden när jag tränar utan mer vilken typ av pass jag kör för dagen. Långt-lugnt-kort-snabbt-tufft etc.

Jag är väldigt lik Peter i den det att mina tankar sällan är fokuserade på en sak mer än några steg. Tack Peter för din underbara beskrivning! (t+) (t+) (t+)

På långpass har jag i perioder lyssnat på ljudböcker, eftersom jag sällan tar mig tid att läsa p

Jag har en tillvaro där det händer mycket och där jag hela tiden får ta in väldigt mycket information. Att jag sen är en nyfiken människa och gillar att lära mig nya saker gör informationsmängden ännu större.

Löpningen är den tiden då jag bara låter tank

Peter gjorde en rätt fin beskrivning. Fast jag brukar få in lite mer allvarliga saker.

Jag brukar ta tiden till att tänka på lite allvarligare saker eller "världsproblem". Det kan handla om allt från hur det ekonomiska systemet fungerar, lösningar på oli

B Hahn:

Vilken heltidsarbetande småbarns/skolbarnsförälder har det inte så? Som dessutom vill träna 5-6 timmar i veckan? 🙂

Just för att jag kör hela planeringsrejset en gång i veckan, under tiden jag gör nåt jag verkligen gillar, så är allt klart och

Peter Nilsson: Så himla bra skrivet!!! Precis så är det ju 🙂

Det verkar som om Peter Nilssons tankegångar känns igen bäst. Inte direkt av mig men jag tror att 99% av er tar just löpningen på mer allvar, eller snarast har kommit längre än jag och har mycket bättre koll på tider, puls, sträckor osv.

Däremot tänker j

Tio år med barn och ett grandiost träninsgintresse och ovilja att ge avkall på ett av livets da gör att man hittar strategier.

Vilket bl a innebär att tänka på annat än km-tider och drömlopp under långpass. 🙂

Jag skiftar lite från gång till gång när jag är ute och springer. För det mesta så låter jag bara tankarna flöda när jag springer får rensat skallen lite. De gånger jag försöker springa på tid så blir det som Peter beskriver. Tränar jag intervall så är de

Bara jag som helt plötsligt kommer på mig själv att räkna steg ?...

Brukar alltid upptäcka att jag håller på och räknar när jag har kommit till en sådär 60-70.... och det går verkligen inte att sluta.

Verkar som min hjärna vill vara sysselsatt när fött