Quote from Guest on 25 July 2008, 09:36Jag har studerat min löpteknik lite grann. När jag sett mig själv i spegel i tex fönster, så ser jag att jag har rätt taskig hållning när jag springer. Framförallt har jag en ganska stor böjning i höften, lite åt hållet att man sitter bär man springer.
Jag har studerat min löpteknik lite grann. När jag sett mig själv i spegel i tex fönster, så ser jag att jag har rätt taskig hållning när jag springer. Framförallt har jag en ganska stor böjning i höften, lite åt hållet att man sitter bär man springer.
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 09:46Core, är väl det jag närmast kommer att tänka på. Bra muskelkorsett runt midjan gör det lättare att hålla upp kroppen under löpningen.
Core, är väl det jag närmast kommer att tänka på. Bra muskelkorsett runt midjan gör det lättare att hålla upp kroppen under löpningen.
Quote from Lotta W on 25 July 2008, 09:53Lina, du har analyserat helt rätt! Träna bålstyrka och kör löpskolningsövningar för att öva in att "få upp" höften.
Lina, du har analyserat helt rätt! Träna bålstyrka och kör löpskolningsövningar för att öva in att "få upp" höften.
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 10:06När jag tränade friidrott körde vi ibland med band runt höften och ett släp (tror det var ett däck?) för att öva på att få fram höften. Mångsteg är bra också!
När jag tränade friidrott körde vi ibland med band runt höften och ett släp (tror det var ett däck?) för att öva på att få fram höften. Mångsteg är bra också!
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 10:08jo, jag har börjat med bålstabilitetsövningar, men har lite svårt att få kontinuitet i det, glömmer ofta bort, eller hinner inte med bålstabilitetsövningar i samband med löppasset.
Ska man tänka på något särskilt för att fixa tekniken när man springer? J
jo, jag har börjat med bålstabilitetsövningar, men har lite svårt att få kontinuitet i det, glömmer ofta bort, eller hinner inte med bålstabilitetsövningar i samband med löppasset.
Ska man tänka på något särskilt för att fixa tekniken när man springer? J
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 10:09Intressannt. Anna, vad är mångsteg?
Intressannt. Anna, vad är mångsteg?
Quote from Lotta W on 25 July 2008, 10:23Lina, mångsteg är ett mellanting mellan "vanligt" löpsteg och "indianen" skulle man kunna säga.
Lina, mångsteg är ett mellanting mellan "vanligt" löpsteg och "indianen" skulle man kunna säga.
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 10:28Lina, du vinner ingeting på att prioritera bort bålstyrkan, tänk att mycket av din löpträning är "förgäves" om du ändå bara springer med taskig teknik. Dessutom riskerar du att dra på dig skador. Tror marginalnyttan är mycket högre med att lägga in bålsty
Lina, du vinner ingeting på att prioritera bort bålstyrkan, tänk att mycket av din löpträning är "förgäves" om du ändå bara springer med taskig teknik. Dessutom riskerar du att dra på dig skador. Tror marginalnyttan är mycket högre med att lägga in bålsty
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 12:29Jag tror att jag har jättemycket muskler på magen, under fettet finns grymma rutor. Ändå har jag fått höra av någon att jag springer lite sittande. Så för mig ger det nog mer med löpskolning, samt att tänka på att suga in naveln när jag springer och ett a
Jag tror att jag har jättemycket muskler på magen, under fettet finns grymma rutor. Ändå har jag fått höra av någon att jag springer lite sittande. Så för mig ger det nog mer med löpskolning, samt att tänka på att suga in naveln när jag springer och ett a
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 13:10Väldigt vanligt med förkortare höftböjarmuskler (eller vad dom nu heter) hos löpare.
Väldigt vanligt med förkortare höftböjarmuskler (eller vad dom nu heter) hos löpare.