Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTaskig löpteknik
You need to log in to create posts and topics.

Inget problem med lite extra röda blodkroppar som pumpas runt?

Yvonne: Den liknelsen gillar jag! 🙂 Använder den samma på mina friidrottsungdomar i allt från löpskolning till sprintlöpning till löpningen mellan häckar i häcklöpning till höjdansatser och det brukar oftast synas snabbt på tekniken att ungdomarna först

Idag låtsades jag att någon drog mig i håret under hela löppasset, rejält jobbigt för rygg och mage. Kikade en snabbis i skyltfönstret, och det såg väldigt mycket bättre ut.

David> Var han dopad, den gode Lasse? Suck aldrig får man vara glad. Den som ändå hade extra röda blodkroppar. Själv blir jag bara av med mina.

Du kan få några av mej Maria, för jag har lite för många trots brist på doping.

Aha! Är det därför du orkar springa så himla fort hela tiden? Skicka hit de som du inte behöver. Tack på förhand.

Viren och de finska friidrottsundret var dopade.
Löparna körde blodcentrifuger så det visslade om det.
Deras prestationer var ändå exceptionella. Ingen är väl så naiv att de tror att deras motståndare var rena. Blod och anabola var högsta mode just då....

Maria: Allt har ett pris! 😉 Kan du sätta kanyl så levererar jag - kunden framför allt.... (H)

"Dopad" är väl tyvärr ett default-värde inom såväl friidrott som cykling, David. Men får man bättre verkligen bättre löpsteg av att vara dopad? Hmm.

Och Fia-Lotta, kanyler är inte min huvudgren, men det kan väl gå att ordna. vi får ta det om vi ses på ett lopp någon gång. Tills vidare får jag fortsätta förbättra blodvärdena med rödvin. Tror ej det är dopingklassat än.