Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTEAM 8
You need to log in to create posts and topics.

Man kanske vill cykla så fort som möjligt tillsammans med andra och inte emot?

kanske får lite uppmärksamhet under vättern
tävlingarnas genomslag i pressen är ju tyvärr inte så speciellt stor...

Jag tävlar emellanåt, så även flera andra i gruppen.
Däremot är det något helt annat att hjälpa varandra mot ett gemensamt mål, gentemot att försöka cykla ifrån varandra.

Det kan man väl göra någon annan dag isåfall? Då blir det både billigare och mindre farligt.

"Jag tror att det är för att tuppkammen växer någon mm för varje motionär de blåser förbi."

Med 1mm per omkörd motionär så skulle vi se ut som riktiga punkare med 8 meter höga tuppkammar när vi kom imål förra året (cyklade om drygt 8000pers enligt VR-st

En stor del av tjusningen med en sån här satsning är (för mig i alla fall) känslan av att åstadkomma något tillsammans.

Jag håller dock med om att säkerheten på VR är ett problem. När man kör så med en så stor klunga så finns inga marginaler att planera

Instämmer med Joakim.

Jag kommer att köra med sub7-satsningen, och det är inte för att få tuppkammen att växa. Det är ett kul mål där man tillsammans med sin grupp försöker pressa sig till sitt yttersta vad gäller snabbcykling över en lång distans, och

Paris-Roubaix finns både som motionslopp och tävling.
Det är knappt trettio mil och troligtvis jobbigare än VR.

"Någon motsvarighet finns inte på tävling" - Hjälmaren runt?

David> Förvisso, men jag tror att du också inser skillnaden i att dra ihop en satsning till det loppet jämfört med att åka ner till Motala.

Deltagandet i ett motionslopp eller en tävling utesluter ju inte heller nödvändigtvis deltagandet i ett annat.