Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTEAM 8
You need to log in to create posts and topics.

Att köra VR som komplement i en tävlingssäsong är nog ett felaktigt tänkande.
SM ligger nära och att köra ett så långt träningspass är väldigt kontraproduktivt för tävlingscyklister.

Inget gnäll nu. Det är en stor satsning som ger och kommer att ge mycket medial uppmärksamhet som kan gagna andra cykelsammanhang också. Att några cyklar fort på ett linjelopp nånstans kommer tyvärr aldrig väcka uppmärksamhet i det här landet. Det är dess

ahh, tänkte förstås på Mälaren Runt som är 340 km.

Min inställning till VR är att allt som får folk att börja cykla är bra. Men... jag tycker att det är lite trist att cykling i Sverige så gott som uteslutande diskuteras utifrån VR eller doping. Det är e

Fast det skulle flunka ur klassikern med Lidingöloppet tätt efter. Jag kan också vara trött på VR-tjatet, men det är det enda som får vanligt folk (läs stockholmsbilister) att börja hoja själva och kanske sluta trakassera oss från sina bilar.

tror inte att varken VR eller LL skulle bli lidande - så svårt är det ju inte att kombinera träningen inför de loppen. Med några veckors mellanrum skulle det säkert funka.

Hösten vore bra, men tror att de längre nätterna då skulle göra arrangemanget svårt. Stor skillnad på ljus i juni o september.

Fredrik>> jag instämmer med att det är tråkigt att cykling för många har blivit synonymt med VR. Vad gäller motionslopp finns det många andra minst lika trevliga sådana. Vi som kör sub7-satsningen kommer dock att delta gemensamt även i andra motionslopp o

Vill nog hålla med David! Å andra sidan kan man ju köra VR som intervallträning mellan depåerna. Men då får man en sluttid kring 16 timmar å det är ju inget att komma hem å berätta för släkten. Men det ger jävligt bra träning....

Å tredje sidan är det inte säkert att det är SM som är målet för 2010, utan sub 7 på VR och är det så, spelar det mindre roll om VR inte är optimalt inför SM. Själv är jag totalt ointresserad av att köra VR under några former alls, men det hindrar ju inte

Undrar hur det kommer sig att det inom cykel, till skillnad från idrotter som löpning maraton och skidåkning, inte finns något stort tävlingslopp där både motionärer och tävlingsåkare på olika nivåer deltar? Hur ser det ut utomlands? Beror det på stall-tä