Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 12:31Glasrikeresan är en sån tävling. http://www.glasrikeresan.se/
Den kördes första gången 2009 med alltför få deltagare. Hoppas den växer till sig. Ett riktigt trevligt upplägg på härliga vägar.
Glasrikeresan är en sån tävling. http://www.glasrikeresan.se/
Den kördes första gången 2009 med alltför få deltagare. Hoppas den växer till sig. Ett riktigt trevligt upplägg på härliga vägar.
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 12:39Jag som har varit med och arrangerat cykeltävlingar menar att myndigheterna är svåra vad gäller att avlysa vägar. Sedan är kostnaderna stora vad gäller motorcykelpoliser, ambulanser, flaggvakter m.m vilket bidrar till begränsningar. Vasalopp, Vansbrosimmn
Jag som har varit med och arrangerat cykeltävlingar menar att myndigheterna är svåra vad gäller att avlysa vägar. Sedan är kostnaderna stora vad gäller motorcykelpoliser, ambulanser, flaggvakter m.m vilket bidrar till begränsningar. Vasalopp, Vansbrosimmn
Quote from Mikaela Lexén on 4 March 2010, 12:44>Anders Nilsson
Ute i Europa och i synnerhet Italien är GranFondo-lopp med både tävling och motion mycket vanligare än här.Det största problemet här i Sverige tror jag är myndigheters ovilja till att stänga av vägar för att genomföra ett sånt arrangeman
>Anders Nilsson
Ute i Europa och i synnerhet Italien är GranFondo-lopp med både tävling och motion mycket vanligare än här.
Det största problemet här i Sverige tror jag är myndigheters ovilja till att stänga av vägar för att genomföra ett sånt arrangeman
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 12:48Helt klart Dennis!
Helt klart Dennis!
Quote from ellen olsson on 4 March 2010, 22:13I många andra länder så är inte gränserna mellan tävlingar och motionslopp lika skarpa. Där har man cyclosportives/GF-lopp med tidtagning och en del av de som är med skulle ställa av mången svensk elitåkare.
I många andra länder så är inte gränserna mellan tävlingar och motionslopp lika skarpa. Där har man cyclosportives/GF-lopp med tidtagning och en del av de som är med skulle ställa av mången svensk elitåkare.
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 23:02> I många andra länder så är inte gränserna mellan tävlingar och motionslopp lika skarpa.
Är det bra eller dåligt?
> I många andra länder så är inte gränserna mellan tävlingar och motionslopp lika skarpa.
Är det bra eller dåligt?
Quote from ellen olsson on 4 March 2010, 23:03Bra.
Sverige är ett U-land.
Bra.
Sverige är ett U-land.
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 23:04Är det inte lite åt det hållet det går med VR?
Är det inte lite åt det hållet det går med VR?
Quote from Lena O on 5 March 2010, 06:11Tyvärr blir det alltid problem om jag skulle välja att gnälla istället för att göra
Tyvärr blir det alltid problem om jag skulle välja att gnälla istället för att göra