Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bra initiativ 🙂

Om du väljer att promenerar hela 25 mile:n så kanske det är intresserad med en paus mitt på. Kaffestugan och grill-krille i Rönninge By är öppen 12-15 och fiket vid Skavlöten 10-16 under helgerna. Båda finns på blåa sjörundan så kasta o

Finns det någon som har en karta/gps fil på hela rundan?

Christoffer, kolla http://www.colibri.se/tec/bana.html Där finns länkar till både kartor och gps-fil

Tack kanon!

dags att ge sig iväg å jobba en lördag (t-) men sen kan man kika igenom banan.

Min första marathonpromenad 🙂
Jag och Lisse promenerade igår två varv på varje bana, totalt en marathon. En härlig söndagspromenad i vackert men lite kallt väder. Riktigt trevligt trots att jag inte kan springa nu. Jag slog mitt personliga distansrekord

Hejsan igen. En uppdatering:

Ny webfråga om testspringning ligger nu ute på hemsidan (www.colibri.se/TEC).

Vi har beslutat att vi kan ta emot några ytterligare deltagare. Först till kvarn gäller.

Förberedelserna fortskrider bra. Vi siktar på att göra v

Lite extra lockbete till att komma till TEC:

TEC är numera godkänd som kvallopp till tre av världens häftigaste ultralopp:
- Ultra-Trail du Mont Blanc (3 kvalpoäng för 100 miles, 2 för 75:an, 1 för 50:an)
- Westerns States 100 miles
- Comrades
Springe

Tror det blir svårt att springa 100miles på under 10:30 även om det vore roligt att vara kvalificerad till Spartathlon ;D

Håller med dig, men det finns ju 75 miles-distansen. Det är lite lättare med 10.5 timmar på 121 km än på 161 km 😉

Jag tvekar, men kanske accepterar Spartathlon också innofficiella mellantider. TEC-banan passerar vätskekontrollen efter 101.5 km.

Status om underlaget:

Som tävlingsledare vill jag inte släppa iväg löparna på ett så lång lopp om löpningen inte kan ske avslappnat, dvs på halkfritt underlag.

Vi var medvetna om risken för vinterföre när vi bestämde datumet för loppet och vi har hela