Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En liten milstolpe: Hälften av de 40 startplatserna tog slut redan igår, 10 dagar efter att anmälan öppnades. Den långa sträckan (100 miles) är klart populärast -- hittills (60% av anmälningarna).

Banan tål fler än 40 löpare men vi kan inte öka antalet

Jag skulle kunna hjälpa till som funkis. Tänkte inte springa själv så hjälper gärna till så mycket det går runt omkring om det finns möjlighet.

Jag borde kunna hjälpa till också, Springer i Skövde veckan innan och tror inte jag vill belasta benen med ännu ett långlopp så tätt inpå.

Vad är det för lön? 😉

Nä allvarligt, om man ställer upp som funktionär, kan ni ta in flera löpare då?

Jag kan VARMT rekommendera att vara funktionär på långlopp, särskilt om man har chansen att se löparna under olika faser i tävlingen (som man kommer att ha under TEC). Att ha sett och upplevt hur människor fungerar under extrem och långvarig ansträngning

Att vi satte gränsen på deltagarantalet lågt beror inte bara på att vi vill ta det lite försiktigt eftersom TEC är ett nytt lopp, utan främst på funktionärsbiten och att toalettkapaciteten behöver förbättras. Det senare tror vi att vi med lite hjälp nu ha

På allmän begäran har vi beslutat att försöka köra en ny provspringning av TEC-banan vecka 2 och kanske också vecka 4. Distansen blir som förut 25 miles men samlingen vid Ensta Krog blir senarelagd till 10.00. Vilket av 10 eller 11 januari passar bäst?

D

10 januari passar mig bäst

Nästa provspringning av TEC-banan sker nu till helgen (25 miles). Samling vid Ensta Krog klockan 10.00. Alla är välkomna. Ingen föranmälan behövs.

Beslutet om dag tar vi senast på onsdag morgon. Vädret pekar just nu mot söndagen 11/1 (www.yr.no/sted/Sve

Intresset fortsätter att öka, och fort går det nu BILD:www.colibri.se/skukuza/smiley4b.bmp

7 december 2008: Anmälan öppnades
10 december 2008: 10 anmälda
17 december 2008: 20 anmälda
30 december 2008: 30 anmälda
4 januari 2009: 40 anmälda

Preliminä