Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skall försöka vara där, spelar ingen roll vilken dag.

Testade banan idag. Det var en fin dag för löpning. Det var lätt att hitta (Ifall jag sprang rätt som jag tror att jag gjorde).

Vackert längs sjön och trevligt motionsspår på milrundan. Det enda svåra partiet att hitta var faktiskt den lilla krogrundan.

Det kommer snart en mer detaljerad banbeskrivning på http://www.colibri.se/TEC. Fotona är tagna men tiden har inte räckt till för att sätta samman den.

Håller med om att turordningen mellan slingorna kan vara tuff mentalt. Orsaken till den valda turordningen (

Är det bara 40 platser??!

När vi drog upp planerna på TEC hade vi inga tankar på att intresset kunde vara så stort. Vi trodde 40 startplatser skulle räcka med råge.

Tyvärr Petra så har du rätt, men vi hoppas ändra på det. Vi vill veta att vi kan hålla en hög säkerhet för löparna

Jag skulle gärna vilja testa banan i helgen, men 6 min/km är lite för snabbt för mig.

Om det är någon vet med sig att ni är lika långsam som mig och känner för att springa ca 7.30 så meddela gärna mig.

Då kommer jag och det blir förhoppningsvis mindre

Vissa prognoser säger att söndagen blir blåsig. Vi kör därför nästa provspringning av TEC-banan nu på lördag (10 januari, 25 miles). Samling vid Ensta Krog klockan 10.00. Alla är välkomna. Ingen föranmälan behövs.

Banan har idag bara någon enstaka cm sn

Tack alla som var med på test löpningen. Vi hade perfekt väder och bra förhållanden.
Tänk att man bara går ut och gör ett "träningspass" på 4 mil med ett tempo på 6:03 utan några förberedelser, det börjar kännas stort.
Måste visserligen erkänna att jag

Det blir en ny träningsspringning nu på lördag (17 jan). Men eftersom den turen bara till en mindre del går på TEC-banan så la jag upp det som en ny diskussionstråd. Häng på BILD:www.colibri.se/skukuza/smiley4b.bmp

Jag kommer att gå TEC-rundan på lördag tillsammans med en kompis som har löparknä och som inte kan springa just nu. Tänkte det kan vara bra för mig att studera kartan och samtidigt promenera för att träna ett annat typ av steg (som du rekommenderade Jan).