Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 17:53Varför inte cykla så det känns bra för er själva?
I stället för att försöka härma elitcyklister?
Jag personligen tycker att en kadens på 100 känns precis lagom. Inte för att någon annan tycker att det är bra. Om jag behöver, kan jag öka till 110 utan at
Varför inte cykla så det känns bra för er själva?
I stället för att försöka härma elitcyklister?
Jag personligen tycker att en kadens på 100 känns precis lagom. Inte för att någon annan tycker att det är bra. Om jag behöver, kan jag öka till 110 utan at
Quote from Lena O on 7 July 2010, 20:08Jag härmade alla som höll 90kadens, och märkte att det passade mig skitbra. Vi lär oss från Dag 1 genom att härma 🙂
Jag härmade alla som höll 90kadens, och märkte att det passade mig skitbra. Vi lär oss från Dag 1 genom att härma 🙂
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 21:00Själv ligger jag nog strax under, men inte mycket, och det passar mig utmärkt. Över 90 känns det som att det går åt lite för mycket energi till att snurra på benen och lite för lite till att driva cykeln framåt. Men det är som sagt säkert ganska individue
Själv ligger jag nog strax under, men inte mycket, och det passar mig utmärkt. Över 90 känns det som att det går åt lite för mycket energi till att snurra på benen och lite för lite till att driva cykeln framåt. Men det är som sagt säkert ganska individue
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 21:21Jag brukar ha mellan 0-140 i kadens. Ibland trampar jag baklänges också.
Jag brukar ha mellan 0-140 i kadens. Ibland trampar jag baklänges också.
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 21:33Heter det fortfarande kadens när man trampar baklänges?
Heter det fortfarande kadens när man trampar baklänges?
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 21:35Snedak?
Själv har jag ingen aning om vad jag har för kadens. Gissningsvis under 90.
Snedak?
Själv har jag ingen aning om vad jag har för kadens. Gissningsvis under 90.
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 21:54Gunnar: du kan da bare telle. hvor mange ganger er høyere foten nede på 6 sekunder. 7 ganger =70. 8 ganger =80. 9 ganger =90.
Gunnar: du kan da bare telle. hvor mange ganger er høyere foten nede på 6 sekunder. 7 ganger =70. 8 ganger =80. 9 ganger =90.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 08:50Min amatörspaning om "lill-Lance" var inte i syfte att leka kadenspolis, jag är av uppfattningen att man ska köra med den kadens som funkar bra och träna på att klara köra avslappnat med så hög kadens som möjligt för att ha ett så brett register som möjli
Min amatörspaning om "lill-Lance" var inte i syfte att leka kadenspolis, jag är av uppfattningen att man ska köra med den kadens som funkar bra och träna på att klara köra avslappnat med så hög kadens som möjligt för att ha ett så brett register som möjli
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 13:01"Heter det fortfarande kadens när man trampar baklänges? "
Nej, dekadens.
"Heter det fortfarande kadens när man trampar baklänges? "
Nej, dekadens.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 16:54Dekadens!
+1 på den!
Dekadens!
+1 på den!