Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 18:57En skillnad mellan spinningbackar och backar utomhus är att de senare lutar. Spinning borde vara mer effektfullt för tempostyrkan på slät väg jämfört med backstyrkan.
För min del var det viktigaste att tycka om backar. Cyklar dock mest för att ta mig upp
En skillnad mellan spinningbackar och backar utomhus är att de senare lutar. Spinning borde vara mer effektfullt för tempostyrkan på slät väg jämfört med backstyrkan.
För min del var det viktigaste att tycka om backar. Cyklar dock mest för att ta mig upp
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 07:49"Tröskelintervaller på 15-20 min är svårt att hitta backar för i södra Sverige iaf"
Testa Hallandsås.
"Tröskelintervaller på 15-20 min är svårt att hitta backar för i södra Sverige iaf"
Testa Hallandsås.
Quote from Nils Hylander on 27 April 2011, 11:22Hej Emma,
Du har redan fått en massa bra svar från några engagerade här på FB. Men jag ger lite input ändå.
Jag är tjej och har fått känna på samma sak som dig - i backarna kommer man lätt efter grabbarna...och särskilt dem med grodlår och sparrisarmar.
Hej Emma,
Du har redan fått en massa bra svar från några engagerade här på FB. Men jag ger lite input ändå.
Jag är tjej och har fått känna på samma sak som dig - i backarna kommer man lätt efter grabbarna...och särskilt dem med grodlår och sparrisarmar.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 11:39"Lycka till - backar är kul!!"
Ja, nerför. 😉
"Lycka till - backar är kul!!"
Ja, nerför. 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 11:44Angående bålstabilitet och bukandning:
Det är fullt möjligt att spänna magmusklerna så man håller bäcken och ländrygg stabilt samtidigt som man bukandas. Det krävs lite teknik bara.
Här är en bra övning för den som vill lära sig:
Ligg på ett hårt under
Angående bålstabilitet och bukandning:
Det är fullt möjligt att spänna magmusklerna så man håller bäcken och ländrygg stabilt samtidigt som man bukandas. Det krävs lite teknik bara.
Här är en bra övning för den som vill lära sig:
Ligg på ett hårt under
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 21:18Annika Lo: Det er ikke bare Emma som har utbytte av det du skriver, men de aller fleste her inne, og meg selv innbefattet. Jeg har også lett for å glemme rundtrampet i bakken.
Og når en står opp i bakken er det viktig å ha rett rygg . Ikke henge over st
Annika Lo: Det er ikke bare Emma som har utbytte av det du skriver, men de aller fleste her inne, og meg selv innbefattet. Jeg har også lett for å glemme rundtrampet i bakken.
Og når en står opp i bakken er det viktig å ha rett rygg . Ikke henge over st
Quote from ellen olsson on 28 April 2011, 17:11http://www.pezcyclingnews.com/default.asp?pg=fullstory&id=5072
http://www.pezcyclingnews.com/default.asp?pg=fullstory&id=5072
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 19:25Mye fornuftig lesing i den artikklen, Fredrik.
Men en skal være klar over at er man nybegynner, så kan en lett få litt belastningsskader med all den intervaltrening han anbefaler.
Mye fornuftig lesing i den artikklen, Fredrik.
Men en skal være klar over at er man nybegynner, så kan en lett få litt belastningsskader med all den intervaltrening han anbefaler.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 19:29Lite svinn får man räkna med.
Lite svinn får man räkna med.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 20:51Ja, evolusjon går sin gang. 🙂
Ja, evolusjon går sin gang. 🙂