Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTempo VS Racer
You need to log in to create posts and topics.

Som sagt, det finns många sätt att se på saken.

Blir det inte lättare punka med tub? Maken hade punka nästan jämt när han tränade tyckte jag. Iofs bodde vi i stan då, med mera glas på gatorna. Jag har inte fått punka en enda gång med mina vanliga racerd

Jag har alltid kört med tub - tejpar fast (den hoprullade/hopvikta) reserven bakom sadelstolpen - np.

(Med alltid menar jag c:a 30 år)

Jag fick faktiskt med ett par kantrådshjul med min senaste cykel så jag har använt dom lite då jag tränat - DÅ fick jag punka. Jag tror jag fått punka utomhus med tub 4 gånger - och en gång på trainern. Två gånger med kanttrådsdäcken (som jag kanske använ

Det går att vika dem så de går ner i ryggfickan eller lätt får plats under sadeln, har inget med längd på föraren att göra:
BILD:http://2.bp.blogspot.com/_hSZo5vjiPmQ/RiHjixbfknI/AAAAAAAAAJk/6wYeZIl0fl8/s400/2007-04-14-1.JPG

Tack för era svar, här får man lära sig! Har ni med er två tubdäck hela tiden? Jag har sett att en del sätter extradäcken i ett av flaskställen på sadeln.

Har normalt bara en tub med och det har alltid funkat för mig. Dock berättade en kille från Stockholm City Tri att han fått 2 punkor på Frankfurt IM och han hade 2 tuber med. Vikten var inte så viktig, han gillade känslan av säkerhet. Många har en modifie

Ni som kör tub. Hur är det att göra första limningen? Är det svårt, kladdigt, tar det tid? Har hört att det idag finns "färdiga" tubdäck?

Jag kör Clincher idag men vill gärna köra tub pga de högre trycket man kan ha i däcken samt att det går snabbare att

Jag är ingen expert men har kollat på Youtube och testat själv. Tycker det är varken kladdigt eller komplicerat. När jag sedan sett beytdligt mer kompetenta mekar göra samma sak har det inte varit så stor skillnad.

Jag blev förvånad över hur lätt det var att limma. Tog lite tid eftersom man ska vänta mellan limlagren (men då jag limmade tre däck samtidigt så blev tidsförlusten försumbar).

Trehjuling Jonas? 😉