Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTempo VS Racer
You need to log in to create posts and topics.

Förlimmad extratub, trots att David säger att ingen har en sprillans ny tub med sig...

Det finns alltid någon som ska vara kärringen mot vinden.

Någon som har en bra youtube-länk på limning/byte osv att bjuda på? Jag känner mig väldigt rädd för det okända.

Är det verkligen såhär enkelt?

När man måste byta tuben, räcker det med det lim som finns kvar på

Här är en där det verkar skitjobbigt, kladdigt och kluddigt.

Ingen som använder tub tejp?

Detta verkar enklare än att limma men kostar kanske mer?

Ja, Zipp-filmen (Tords andra länk) gjorde inte nån vidare bra reklam för tubdäck.

Men alltså, om ni får punka på tävling, är det verkligen lätt att fixa punka med tubdäck då? I båda filmerna pysslar de ju med cyklarna i ställ. Ute på vägen har man ju in

Ställ? Det är ingen som använder något ställ för att sätta på - eller ta av - däcket på någon av filmerna. Lim finns redan på däcket och fälgen om du får punka.

All right, tänk vad lite man vet. 🙂

Lim finns alltså redan på både däck och fälg. Torkar det aldrig? Hur lång öppettid pratar vi om på limmet? Om det redan finns på både däck och fälg och inte behöver appliceras ytterligare ett lager vid byte, är det bara friktionen man är ute efter då? Kun

Kort instruktion från minnet. Är rätt gammal så kanske missat något men det fyller nog de klokare på med.

- Rengör fälg från eventuella lösa gamla limrester
- Sträck ut tubdäck (tänj det lite)
- Klicka på lim mellan ekerhålen, lämna ca 10 cm mitt emot ve